Дрон записав на відео гальмування Orion в атмосфері Землі

NASA завершила рік успішним приземленням космічного корабля Orion після обльоту Місяця у межах місії Artemis I. Нова капсула була спеціально спроєктована та побудована для повернення астронавтів на поверхню нашого космічного сусіда після епохи Apollo.

Капсула NASA Orion перед приводненням у Тихому океаі після вдалої місії Artemis I
Капсула NASA Orion перед приводненням у Тихому океані після вдалої місії Artemis I 11 грудня 2022 року. Авторство зображення: NASA

Після більш ніж 25-денного стрес-тесту в далекому космосі, який показав 2,2 мільйона кілометрів на одометрі Orion, місія Artemis I завершилася м’яким приводненням у Тихому океані біля півострова Нижня Каліфорнія в Мексиці о 12:40 за місцевим часом 11 грудня. Безпілотник космічної агенції США зафіксував цей історичний подвиг у п’ятихвилинному відео, опублікованому цього тижня. Відеоролик у деталях показує, як Orion виринає з-за хмар після безпрецедентної техніки повторного входу, так званого пропуску.

Відео з дрона показує, як Orion проходить вирішальне випробування свого нового теплового щита, витримує повторний вхід в атмосферу та гальмує до 38 км/год завдяки куполам із трьох парашутів перед приводненням в океані. NASA перенесла місце приземлення на південь, щоб уникнути негоди. Спершу команда планувала висадку біля узбережжя Сан-Дієго, Каліфорнія.

Ця місія започаткувала найгарячішу та найшвидшу посадку космічного корабля в історії. Orion пронизав атмосферу, рухаючись зі швидкістю 40 тис. км/год, що в 32 рази перевищує швидкість звуку.

Керівники місії кажуть, що перевага цього швидкого входу полягає в тому, що інтенсивне перевантаження — відчуття важкості, що тисне на тіло під час екстремального прискорення — розбивається на дві менші події. Коли на людей діє сила, яка значно перевищує звичайну силу тяжіння, їхні серця відчувають величезний тиск, що спричиняє запаморочення, а іноді й втрату свідомості, а за дуже сильних перевантажень може призвести навіть до смерті. Хоча під час місії Artemis I на борту капсули не було астронавтів, NASA вважає, що в майбутніх місіях такий маневр убезпечить їх від надто сильних перевантажень.

Раніше ми повідомляли про те, що ESA опублікувала запис найбільш видовищних моментів місії Artemis I.