Дослідження космосу: що на нас чекає у майбутньому?

Людство не припиняє вивчати незвідані куточки космосу за допомогою пілотованих місій, космічних станцій, автоматичних зондів і великих телескопів. Через пів століття після того, як Ніл Армстронг ступив на Місяць, перегони за колонізацію космосу нарешті почалися. Зараз на місце урядових космічних програм виходять приватні компанії зі своїми місіями з вивчення Всесвіту та розвитку космічного туризму. Universe Space Tech підготував список із десяти найдивовижніших подій в освоєнні космосу, на які варто очікувати в найближчому майбутньому.

Starship

SpaceX Starship

SpaceX розробляє багаторазовий космічний корабель Starship, здатний запускати з Землі до 100 тонн корисного вантажу з використанням інноваційного кріогенного рідкого метану та рідкого кисню як палива. Транспортний засіб призначений для перевезення екіпажу та вантажів на «навколоземну орбіту, Місяць, Марс та за їхні межі». Саме за допомогою флоту таких апаратів глава SpaceX Ілон Маск планує створити колонію на супутнику Землі в  мільйон людей до 2050 року.

Планетарний захист

Місія AIDA. Фото: ESA

Співпраця NASA та ESA під назвою «Оцінка удару та відхилення астероїдів» (AIDA) — це перша міжнародна місія з планетарного захисту, під час якої перевіряються технології зі зміни траєкторії потенційно небезпечних астероїдів і їхнього перенаправлення від Землі. У 2022 році NASA відправить місію на невеликий астероїд у подвійній системі Дідим (65803 Didymos). Апарат на високій швидкості зіткнеться з космічним тілом. Через чотири роки зонд Hera проведе докладне обстеження місця удару. Експеримент надасть цінні дані про те, як збити небезпечний об’єкт із курсу.

#dearMoon

Мільярдер Юсаку Маедзава. Фото: MSN

Якщо ви не астронавт, а вартість квитка на політ навколо Місяця зависока, все ще є шанс вирушити в космос безкоштовно. Модний магнат Юсаку Маедзава орендував SpaceX Starship для «революційного арт-проєкту», який отримав назву #dearMoon. Подорож має розпочатись у 2023 році. Ідея мільярдера полягає в тому, щоб узяти з собою в політ навколо Місяця групу з восьми художників, які зможуть намалювати картини, спостерігаючи за нашим природним супутником зблизька.

Готель на МКС

МКС перетворять на готель для космічних туристів. Фото: Forbes

У спробі покрити експлуатаційні витрати NASA оголосила, що відкриє Міжнародну космічну станцію (МКС) для туристичної та комерційної діяльності. За «скромну» плату 52 мільйони доларів США туристи зможуть купувати місця в апаратах Boeing і SpaceX для перебування на МКС протягом місяця. Аерокосмічна адміністрація сподівається, що ця ідея скоротить витрати на утримання високовартісної орбітальної станції у довгостроковій перспективі. Northern Sky Research підрахували, що до 2028 року космічний туризм принесе NASA 14 мільярдів доларів.

Перша жінка на Місяці

Незабаром Місяць уперше відвідає жінка. Фото: NASA

У планах програми NASA Artemis — висадити жінку на Місяці до 2024 року. Місія Artemis стане першим поверненням людства на поверхню нашого природного супутника з 1972 року, заклавши основу постійної бази до 2028 року, та з кінцевою метою відправлення астронавтів на Марс. Нововведення включатимуть орбітальну стикувальну станцію LOP-Gateway та зроблені на замовлення модульні комбінезони з великим діапазоном руху.

Зразки з Бенну

Місія OSIRIS-REx із доставлення зразків з поверхні астероїда Бенну. Фото: NASA

Приблизно мільйон астероїдів розміром більше кілометра обертаються навколо нашого Сонця, і деякі з них становлять реальну загрозу людству. Дві місії незабаром нададуть важливі дані до розгадки структури цих об’єктів. Місія OSIRIS-REx вже зібрала зразки з одного з найнебезпечніших астероїдів — Бенну, який має «відносно високу ймовірність зіткнення з Землею наприкінці XXII століття». Зонд у 2023 році має скинути капсулу з цінним вантажем на поверхню нашої планети.

JAXA

Японська місія до супутників Марсу. Джерело: JAXA

Останнім часом Марсу приділяється багато уваги. Але в наступні кілька років фокус розшириться на два його супутники — Фобос і Деймос. Японська агенція аерокосмічних досліджень (JAXA) планує політ до марсіанських супутників і назад. Мета місії полягає у збиранні перших зразків із їхньої поверхні. Очікується, що зібраний матеріал пояснить їхнє походження. Місія також перевірить технології, необхідні для польоту на Марс із поверненням.

Очі у Всесвіт

Надзвичайно великий телескоп допоможе краще розглянути найвіддаленіші об’єкти Всесвіту. Фото: Wikipedia

Нове покоління телескопів незабаром побачить Всесвіт у найдрібніших деталях. На землі Великий синоптичний оглядовий телескоп (2022) дасть найбільше та найглибше зображення Всесвіту. Надзвичайно великий телескоп (2025) і Тридцятиметровий телескоп (2026) будуються з застосуванням сегментованих дзеркал, виготовлених із сотень прилеглих шестикутних частин. Гігантський Магелланів телескоп (2028 рік) складатиметься з семи окремих дзеркал, що діють спільно. Також на грудні 2021 року запланований запуск космічного телескопа NASA Джеймса Уебба, який вважається наступником обсерваторії Hubble. А WFIRST у 2025 році почне полювання за темною енергією та темною матерією.

Астероїд Психея

Астероїд Психея оцінюється в кілька квінтильйонів доларів. Фото: VICE

Один із найбільших астероїдів Психея (16 Psyche) унікальний тим, що він майже повністю металевий. Однойменна місія NASA стартує 2022 року. Вона має визначити, чи міг він бути залишком ядра маленької планети, чи є чимось незвичайним. Цей космічний об’єкт ще більше зацікавив суспільство, коли з’ясувалося, що він складається з нікелю та заліза, що оцінюються у квінтильйони доларів.

Океан Європи

Місія NASA Europa Clipper шукатиме життя під кригою Європи. Фото: NASA

Майбутня місія на Європу — найменший із чотирьох галілеєвих супутників Юпітеру — може здійснити революцію у біології. На землі половина всіх екосистем перебуває глибоко під поверхнею. Ймовірно, під кригою Європи є гігантський океан із величезним біорізноманіттям. Ця гіпотеза робить супутник Юпітеру перспективним кандидатом для виявлення позаземного життя. Космічний апарат NASA Europa Clipper проведе ретельний огляд супутника Юпітеру за допомогою радара, що проникає крізь лід, щоб виявити будь-яку рідку воду. На Європі є гейзери, що вивергають у космос струмені пари, які Clipper також зможе проаналізувати. Ймовірна дата старту місії — 2024 рік.

За матеріалами MSN