Дослідник металевого астероїда отримав гігантські сонячні батареї

Фахівці Космічного центру ім. Кеннеді успішно встановили сонячні батареї на зонд Psyche. Ця операція стала одним з останніх кроків на шляху до запланованого на жовтень запуску.

Навіщо потрібні сонячні батареї

Метою Psyche є астероїд Психея, що вирізняється високим вмістом металів (заліза та нікелю). Згідно з популярною гіпотезою, він являє собою осколок ядра протопланети, що загинула на початку формування Сонячної системи.

Сонячні батареї зонда Psyche. Джерело: NASA/Kim Shiflett

Як і більшість космічних апаратів, Psyche отримуватиме енергію від сонячних батарей. Вона необхідна для живлення його наукових інструментів, зв’язку із Землею та роботи іонних двигунів. Вони перетворюватимуть паливо (інертний газ ксенон) на плазму, а потім прискорюватимуть її в електричному полі, створюючи слабку, але безперервну реактивну тягу, яку можна підтримувати роками. Завдяки відсутності атмосферного опору під час своєї подорожі поясом астероїдів, космічний апарат розганятиметься відносно Землі до швидкості у 200 000 км/год.

Рекордні сонячні батареї

Орбіта Психеї розташована на відстані 430 млн км від Сонця. Це майже втричі більше, ніж відстань між Сонцем і Землею. З цієї причини околиць астероїда досягає в десять разів менше сонячного світла, ніж околиць нашої планети. Тому конструкторам довелося оснастити Psyche вельми значними фотогальванічними панелями, чия сумарна площа поверхні становить 75 м². Це найбільші сонячні батареї, коли-небудь побудовані Лабораторією реактивного руху NASA.

Наприкінці липня фахівці Космічного центру ім. Кеннеді встановили їх на Psyche. Потім вони протестували механізм їх розгортання. Це дуже важлива операція, від успіху якої залежатиме майбутнє місії. З недавніх прикладів можна згадати зонд Lucy, який не зумів повністю розгорнути свої сонячні батареї, що змусило чимало похвилюватися NASA.

Після того як інженери переконалися в коректній роботі механізму розгортання, вони згорнули сонячні батареї Psyche. Наступного разу вони розкриються вже в космосі.

Найближчими тижнями інженери заправлять Psyche 1085 кг ксенонового палива. Після цього його буде підготовлено до встановлення на ракету-носій. Балістичне вікно для запуску Psyche буде відкрито в період з 5 по 25 жовтня 2023 року. Апарат буде виведений у космос ракетою Falcon Heavy. Psyche знадобиться шість років і один гравітаційний маневр в околицях Марса, щоб дістатися мети. Якщо все пройде добре, апарат вийде на орбіту навколо Психеї в серпні 2029 року.

За матеріалами https://www.jpl.nasa.gov