Дослідник геліосфери буде запущений 2025 року

Місія IMAP (Interstellar Mapping and Acceleration Probe) успішно пройшла етап захисту технічного проєкту. Це дозволяє перейти до виготовлення компонентів космічного апарата, їх збиранню та комплексному тестуванню.

Апарат IMAP в уяві художника. Джерело: NASA/Johns Hopkins APL/Princeton University/Steve Gribben

Проєкт місії IMAP був схвалений NASA у 2018 році. Він передбачає будівництво зонда, що буде виведений на гало-орбіту навколо точки Лагранжа L₁ системи Сонце-Земля. Його основним завданням стане вивчення механізму прискорення частинок сонячного вітру та їхньої взаємодії з речовиною міжзоряного середовища

Для виконання поставлених завдань IMAP буде оснащений набором із десяти наукових інструментів. Частина їх призначена для вивчення високоенергетичних нейтральних атомів, частина — заряджених частинок сонячного вітру. Також зонд займатиметься збиранням даних про магнітні поля, космічний пил і структуру сонячного вітру.

Успішне проходження захисту проєкту дає співробітникам місії можливість розпочати виготовлення компонентів апарату і його наукових інструментів. Вони будуть доставлені до Лабораторії прикладної фізики Університету Джонса Хопкінса в період із грудня 2023 по лютий 2024 року. Там їх інтегрують у єдине ціле, після чого IMAP пройде серію тестів, що підтвердять готовність до польоту.

Запуск апарата буде здійснений у лютому 2025 року ракетою Falcon 9. Очікується, що разом із ним у космос вирушить кілька попутних вантажів. Спочатку до їх складу входив кубсат Lunar Trailblazer, призначений для пошуку води та гідроксильних сполук у місячному реголіті. Але потім NASA знайшла для нього швидшу «попутку». Він був запущений у грудні 2022 року, але зіткнувся з технічними проблемами, що зробили неможливим його вихід на орбіту навколо Місяця.

За матеріалами https://phys.org