Для готових зондів NASA не знайшлося відповідних цілей

NASA вирішила прибрати пару зондів Janus із пускового маніфесту ракети Falcon Heavy, яка запустить місію Psyche. Причиною стала відсутність для них потрібних цілей.

Цілі місії Janus

Місія Janus була розроблена у межах програми SIMPLEx-2 (Small Innovative Missions for Planetary Exploration), що передбачає вивчення об’єктів Сонячної системи з використанням невеликих та відносно недорогих космічних апаратів. Обидва зонди мають ідентичну конструкцію. Їхня маса становить 36 кг, наукова начинка складається з двох камер, здатних робити зображення у видимому та інфрачервоному діапазоні.

Концепт місії Janus. Джерело: Janus illustration — Lockheed Martin

Метою зондів мали стати пари подвійних астероїдів (175706) 1996 FG3 та (35107) 1991 VH, що входять до складу сімейства Аполлонів. Їхній проліт мав відбутися 2026 року.

Наслідки перенесення запуску

Зонди Janus планувалося відправити у космос як попутний вантаж на ракеті Falcon Heavy разом із міжпланетним апаратом Psyche. Запуск був призначений на серпень 2022 року.

Пуск ракети Falcon Heavy. Джерело: SpaceX

Проте вже після того, як Psyche був доставлений на мис Канаверал, NASA оголосила про рішення перенести запуск. Причиною того, що сталося, назвали неготовність наземного симулятора апарата. Після того, як незалежна комісія провела аудит проєкту, NASA оголосила про намір продовжити його реалізацію. Новою датою запуску Psyche був названий жовтень 2023 року.

На жаль, це перенесення поставило хрест на науковій програмі та плані польоту Janus. Після проведення розрахунків співробітники місії оголосили, що у разі запуску в жовтні 2023 року Janus не зможуть досягти ані своїх початкових цільових астероїдів, ані будь-яких інших малих тіл Сонячної системи, що становлять інтерес. Через це вже зібрані та готові до запуску зонди будуть на невизначений термін розміщені на зберігання на склади компанії Lockheed Martin, що побудувала їх. Наразі невідомо, коли та до яких астероїдів вони можуть бути запущені.

За матеріалами https://blogs.nasa.gov