Деякі галактики можуть виявитися зорями з темної матерії

Вчені припускають, що принаймні три галактики, які спостерігає космічний телескоп James Webb, насправді є чимось іншим. Вони можуть виявитися гігантськими зорями, до складу яких входить темна матерія.

Зорі з темної матерії
Зорі з темної матерії. Джерело: spaceref.com

Зорі з темної матерії

Американські астрофізики Космін Іліє, Джилліан Паулін і Кетрін Фріз опублікували дослідження, у якому припустили, що деякі галактики, які вони спостерігали за допомогою телескопа James Webb, насправді можуть виявитися зорями з темної матерії.

Ідею про існування подібних об’єктів вони висловили ще 2007 року і тоді ж сформулювали ознаки, за якими ці об’єкти можна було б упізнати. Як і звичайні світила, вони мали б виникнути на початку існування Всесвіту та складатися з водню і гелію.

Проте ядерні реакції у таких зорях протікати не можуть. І вони були б практично непомітними, якби не їхні гігантські розміри. Такі об’єкти мали б бути за розміром, як невелика галактика, й ледь помітно світитися через тепло, що виділяється завдяки темній матерії.

За роки, що минули відтоді, чимало інших науковців дійшли до схожих ідей. Наприклад, недавно вчені припустили, що в галактиках можуть існувати невидимі кулі з практично чистої темної матерії. А інша група дослідників припустила існування цілих тіньових галактик зі значним вмістом цього дивовижного різновиду речовини.

Знімки James Webb

У новому дослідженні автори теорії описують результати своєї роботи з космічним телескопом James Webb. За його допомогою їм вдалося знайти цілих три об’єкти, які здаються схожими на галактики, але під час детальнішого вивчення можуть виявитися зорями з темною матерією.

Вони називаються JADES-GS-z11, z12 та z13-0. За словами дослідників, вони мають особливості, які не передбачені теорією утворення галактик, але добре узгоджуються з припущенням про те, що це — єдині гігантські об’єкти, яким темна матерія поки що не дає стиснутися.

Найцікавіше ж у цих припущеннях те, чому ми досі не бачили зорі з темної матерії, а тут їх вдалося знайти аж три. Річ у тім, що з часом ці об’єкти все ж мають колапсувати та перетворюватися на надмасивні чорні діри. Це не тільки добре пояснює їхню відсутність у сучасному космосі, а й те, як швидко могли утворитися гігантські монстри, що існують у центрах галактик.