«Данурі» роздивився Lunar Reconnaissance Orbiter під час їхнього зближення на навколомісячній орбіті

Місячний розвідувальний апарат NASA був «спійманий» на селеноцентричній орбіті. Lunar Reconnaissance Orbiter (LRO) вивчає Місяць з 2009 року. Він також отримав зображення інших активних космічних апаратів на поверхні Місяця — таких, как китайський марсохід «Юйту-2» — і навіть деяких орбітальних зондів. Тепер його самого розгледів інший апарат — південнокорейський «Данурі», який пролетів повз на відстані всього 18 км. Під час такого наближення він зміг зазнімкувати LRO та надіслав світлину NASA.

ShadowCam
Місячний орбітальний апарат «Данурі» Корейського інституту аерокосмічних досліджень (KARI) 7 квітня 2023 року пролетів на висоті 18 км над зондом Lunar Reconnaissance Orbiter (NASA), що дозволило камері ShadowCam отримати це неймовірне зображення. Відносна швидкість космічних апаратів становила 3180 м/с. Джерело: NASA/KARI/Arizona State University

Знімок був зроблений за допомогою камери ShadowCam на борту «Данурі». Але зближення відбувалося над оповитим темрявою боком Місяця. Виконання трюку додатково вимагало чіткої координації, оскільки два космічні апарати проминули один одного з відносною швидкістю 11 447 км/год. Оперативна група місії LRO в Центрі космічних польотів Годдарда в Мериленді зорієнтувала свій зонд відносно «Данурі» та Сонця так, щоб його радіатор і задня частина були добре освітлені.

LRO
Покращене комп’ютерне зображення LRO, що відтворює точний вигляд, який бачила камера ShadowCam на момент знімання. Зображення: NASA/KARI/Arizona State University

Висока швидкість зближення та великий час експозиції ShadowCam призвели до того, що на остаточному зображенні LRO експонувався чотири рази. На оригінальному знімку апарат украй важко розгледіти, адже він займає всього кілька десятків пікселів. Тому команда ShadowCam покращила знімок завдяки комп’ютерним алгоритмам, щоб зробити світлину чіткішою і на ній стали помітні окремі деталі, включно з сонячною батареєю, радіатором і антеною з високим коефіцієнтом підсилення.

LRO
Вигляд LRO з високою роздільною здатністю, як його бачить камера ShadowCam, відтворений за допомогою комп’ютерної симуляції. Зображення: NASA/KARI/Arizona State University

Космічний апарат «Данурі» Корейського інституту аерокосмічних досліджень (KARI) прибув на навколомісячну орбіту в середині грудня 2022 року. На ньому встановлена ShadowCam — надчутлива оптична фотокамера з високою роздільною здатністю. Вона використовується для вивчення затінених ділянок на південному полюсі Місяця напередодні місії NASA Artemis III. Тим часом на борту «Данурі» є й інші камери, які нещодавно зареєстрували епічні краєвиди з орбіти.

Анімація поступового покращення знімку LRO

Силует LRO відтворений комп'ютером
Силует LRO, відтворений комп’ютером

Раніше ми повідомляли про те, як мисливець за місячним льодом зробив перший знімок.

За матеріалами ShadowCam.