Чи захистить гігантська «парасолька» Землю від перегріву?

Вчені запропонували боротися з глобальним потеплінням, знизивши кількість енергії, яка надходить від Сонця. Для цього між Землею та Сонцем пропонують розмістити гігантську напівпрозору «парасольку». Однак ця ідея викликає чимало питань у фахівців.

Можливо, «космічна парасолька» буде виглядати так
Можливо, «космічна парасолька» буде такою. Джерело: NASA

Гігантська «парасолька» для Землі

У журналі Acta Astronautica готується до друку стаття, присвячена радикальному способу боротьби з глобальним потеплінням. Її автори пропонують знизити температуру на планеті, зменшивши надходження сонячної радіації. Для цього у космосі має бути розміщена гігантська «парасолька».

Її мають розмістити у точці Лагранжа L1 між Сонцем та Землею. Попри схожість із сонячними вітрилами, «парасолька» не буде подібною до них. Якщо вона відбиватиме світло, от отримуватиме від нього імпульс, який просто зірве її з місця.

Тому замість цього автори концепції пропонують зробити її з матеріалу, крізь який промені проходитимуть, викривляючись в різні боки. Таким чином вони не потраплятимуть на Землю і глобальна температура знизиться на 2 градуси.

Конструктивні питання

Автори публікації чудово розуміють, про конструкцію якого розміру вони говорять. Тому пропонують будувати її із найміцніших і найлегших матеріалів, доступних людям. Але навіть якщо «парасолька» буде з вуглецевих нанотрубок та графену, вага її складе 550 тис. тонн.

Тому вчені розглядають варіант заміни однієї гігантської «парасольки» сотнями менших. Проте, аби вивести їх на орбіту сучасними засобами, знадобиться принаймні 400 пусків ракет. При цьому за минулий рік усі країни разом здійснили тільки 146 стартів.

Чи допоможе це боротися з потеплінням?

Фахівці застерігають, що насправді наслідки застосування такої конструкції можуть бути непередбачуваними. Зокрема, вже зараз зрозуміло, що разом із кількістю тепла зменшиться і кількість опадів. Це насамперед вплине на не дуже добре забезпечені водою регіони, де пошириться посуха.

Також досить сумнівними є альтернативні проєкти екранування Землі. Вони передбачають розпилення на великих висотах часточок, які імітуватимуть явище «вулканічної зими». Однак вчені зазначають, що ми ще замало знаємо про подібну інженерію. Якщо неправильно розрахувати напрямок відбиття тепла, то замість зниження температури ми отримаємо її зростання.

Крім того, експерти попереджають, що зменшення надходження сонячного світла допомагає боротися лише з наслідками кризи, а не з її причинами, як-от надмірне споживання різноманітних ресурсів.