Чи можуть існувати планети з темної матерії?

Фізики стверджують, що темна матерія може утворювати планети, які обертаються навколо звичайних зір. І ці небесні тіла цілком реально виявити, якщо застосувати два різних методи, які використовуються для пошуку екзопланет.

Темна матерія формує планети
Планета з темної матерії. Джерело: www.sciencealert.com

Темна матерія утворює планети

Команда фізиків з університету Вісконсин-Медісон припустила, що темна матерія може формувати планети. Що собою насправді являє ця загадкова субстанція, вчені сперечаються і досі. Вона жодним чином себе не проявляє, крім гравітаційної взаємодії, тож переважно про те, які частинки її формують, ми можемо тільки здогадуватися.

Ще відносно недавно про наявність темної матерії вчені могли судити лише за спостереженнями за галактиками, тепер доведено, що ця загадкова речовина може проникати й усередину них та формувати окремі велетенські кулі.

Тепер же вчені замислилися, що вона може утворювати ще дрібніші об’єкти розміром аж до кількох окремих частинок. При цьому їхня маса стає порівняною зі звичайною планетою і вони можуть потрапити в поле тяжіння якоїсь зорі. Нова стаття перераховує умови, у яких це стає можливим.

Екзотичні об’єкти ховаються серед звичайних планет

Щобільше, вчені у своїй статті вказали, що можна довести існування планет з темної матерії за допомогою спостережень. За їхніми словами, вони ховаються серед звичайних тіл з газу та каменю, які обертаються навколо звичайних зір.

І виявити їх можна, поєднавши два методи, які зазвичай використовуються для виявлення екзопланет. Перший із них називається методом радіальних швидкостей. Він полягає в тому, що при обертанні гравітація планети впливає на рух зорі у просторі. Використовуючи його, можна дізнатися масу як тих тіл, що складаються зі звичайної матерії, так і тих, що утворені темною.

А ось транзитний метод, який застосовується тоді, коли планета проходить між нами та зорею, дозволяє оцінити радіус небесного тіла відповідно до того, як слабне світло. З цих двох методів для звичайної планети можна вивести густину та зрозуміти, що вона собою являє.

Проте для планети з темної матерії транзитний метод даватиме дуже дивні результати через те, що темна матерія нічого не затуляє і може лише викривлювати світло. Як наслідок, густина планети буде або занадто великою, або занадто малою.

За матеріалами www.sciencealert.com.