Чи можуть інопланетяни почути наші системи мобільного зв’язку

Вчені змоделювали, яким буде сигнал від земних веж мобільного зв’язку біля зір, що розташовані на різній відстані від нас. Виявилося, що тими засобами, які є в нашому арсеналі, виявити його неможливо вже на відстані 10 світлових років від Землі. Але розвиненіша цивілізація могла б їх почути.

Інопланетяни не чують наших мобільних мереж
Інопланетяни не чують наших мобільних мереж. Джерело: bangaloremirror.indiatimes.com

Радіосигнал від веж мобільного зв’язку

Вчені з університетів Манчестера та Маврикія вирішили перевірити, чи почують сигнал від наших мереж мобільного зв’язку на інших зорях. Для цього вони змоделювали, яка буде потужність сигналу на трьох із них: Альфі Центавра (відстань 4,36 св. року), Зорі Барнарда (відстань 5,96 св. року та Лаланд 21185 (відстань 8,31 св. року).

Дослідження, опубліковане в журналі Monthly Notices of the Royal Astronomical Society, свідчить, що біля жодної з цих зір, тобто навіть у радіусі 10 св. років від нас, виявити ці сигнали тими засобами, які є у нашому розпорядженні, сьогодні неможливо. Тобто цивілізація, подібна до нашої, їх не почула б.

Однак вчені вказують на те, що розвиненіші інопланетяни повинні мати досконаліші методи спостереження, тож, можливо, вони наші мережі все ж почують. Кожна окрема вежа зв’язку насправді вкрай малопотужна за космічними мірками. Але всі разом вони створюють чималий шум.

При цьому він періодичний, адже «найголоснішими» є кілька найрозвинутіших країн. Однак автори дослідження звертають увагу на те, що останніми роками і в решті держав збільшується густина мобільного зв’язку. Особливо відчутно це на африканському континенті.

Чи помітять інопланетяни наші радіосигнали

Чи почують нас інопланетяни у радіодіапазоні, сильно пов’язано з питанням про те, наскільки ж насправді яскравою у діапазоні є наша планета. В останні десятиліття вчені зазначають, що ця величина, яка і так переоцінена, відчутно знижується.

Людство переходить від надпотужних антен, які випромінюють на всі боки, до економічніших систем із направленими сигналами. І посилаємо ми їх переважно не в космос. У зв’язку з цим виникає питання, чи це не загальна тенденція, і чи не означає це, що відсутність сигналів інопланетян говорить лише про те, що вони теж не витрачають енергію на неефективні системи зв’язку?

Щоправда, у дослідженні автори не аналізували потужніші системи 5G та зв’язок через супутники, яких стає все більше. Теоретично перехід до потужніших широкосмугових передатчиків, який відбувається прямо зараз, зробить нас помітнішими для інопланетян. Але чи буде його достатньо, аби про нас дізналися десь, крім найближчих зір, лишається загадкою.