Чумацький Шлях не заздрить: галактика Андромеди приховує буремне минуле

Галактична археологія розкрила перед нами фантастичну історію сусідньої Чумацькому Шляху галактики Андромеди. Міжнародна команда астрофізиків із різних країн взялася досліджувати хімічний склад зір у цій галактиці з метою показати нам її давню історію.

Галактика Андромеди
Галактика Андромеди. Фото: Unsplash

Науковці переконані, що формування галактики Андромеди виявилося набагато турбулентнішим і складнішим, ніж Чумацький Шлях. Вони зазначили, що спочатку вона пережила бурхливий етап формування, під час якого народжувалися численні зорі. Другий період народження зір у галактиці Андромеди, відзначений віком від 2 до 4,5 млрд років тому, став ключовим етапом у її розвитку.

Насильницьке минуле

Професор астрофізики Чіакі Кобаяші, керівник команди, зауважив, що хоча галактика Андромеди має спільні риси зі своїм сусідом Чумацьким Шляхом, такі як наявність спірального диска, але її історія інтенсивніша та драматичніша. Через циклічні сплески активності в галактиці Андромеди виникла велика кількість зір і два різні етапи зореутворення.

Суть її історії стає ще цікавішою, коли розглядається її зіткнення і злиття з іншими галактиками, спостерігається «мокре злиття». Під час нього газ, який насичує галактики, об’єднується, що створює паливо для нових вибухових народжень світил. Галактика Андромеди, розташована на відстані близько 2,5 млрд світлових років від нас, пережила численні зіткнення та злиття, що зробило її минуле неймовірно насиченим та складним.

Галактика Андромеди
Галактика Андромеди. Фото: Unsplash

Досліджуючи хімічний склад зір галактики Андромеди, команда астрофізиків виявила дві різні сигнатури у складі її диска. Одна група світил містила в собі значно більше кисню, ніж заліза, у той час як інша група мала приблизно однакові кількості обох елементів. Ці відмінності свідчать про те, що галактика Андромеди пережила не одне, а два важливі етапи розвитку, об’єднані злиттями з іншими галактиками.

Буремне майбутнє

Отже, галактика Андромеди, ймовірно, має своєрідну історію «насильства». Причому її майбутнє також здається не менш буремним. Особливо враховуючи той факт, що через 4,5 млрд років вона зіштовхнеться з Чумацьким Шляхом, і ми станемо частиною хаотичного існування своєї сусідки. Це титанічне зіткнення серйозно змінить обидві галактики, знищивши їхні характерні рукави. Наше Сонце та вся Сонячна система, ймовірно, будуть відштовхнуті від нового галактичного ядра, рухаючись до околиць новоутвореної галактики.

Цей проєкт додає новий вимір до нашого розуміння галактик та їхньої історії. Виявивши цю глибоку археологію галактичних подій, науковці мають намір вивчити ще більше елементів і явищ у Всесвіті. Подальші дослідження галактики Андромеди покладаються на космічний телескоп James Webb (JWST) та інші великі наземні телескопи. Ці найновітніші інструменти обіцяють розширити наші знання про хімічний склад та історію цієї галактики, доповнюючи археологію Всесвіту новими деталями та відкриттями.

Раніше ми повідомляли про те, як у майбутньому відбуватиметься зіткнення з галактикою Андромеди, та якою здаватиметься катастрофічна подія із Землі.

За матеріалами space.com.