Червоточини здатні пересилати повідомлення з далекого космосу

Існування червоточин у Всесвіті теоретично можливе. Ймовірно, у далекому майбутньому людство зможе використовувати їх для подорожей у віддалені місця у космосі. Але вони мають один недолік — це квиток в один кінець, адже назад дороги не буде. Після використання червоточини в один бік вона закриється. Але нові теоретичні моделі доводять, що ці космічні тунелі закриваються не одразу, і цей час можна використати для відправлення повідомлень додому. Про це повідомляють дослідники у Physical Review D.

Ілюстрація космічного корабля, який занурюється в червоточину
Ілюстрація космічного корабля, який занурюється у червоточину. Він ніколи не повернеться, але теоретично може надіслати відео з іншого боку Всесвіту до того, як червоточина закриється за ним. Ілюстрація: Skillshare

Фізики давно знають, що один із найчастіше досліджуваних типів червоточин буде надзвичайно нестабільним і почне руйнуватись, якщо в нього потрапить будь-яка матерія. Однак раніше було незрозуміло, наскільки швидко це може трапитись. Тепер нова комп’ютерна програма показує, як один тип червоточини буде реагувати, коли щось подорожуватиме через неї.

«Ми змоделювали відправлення уявного зонда, який вирушив через червоточину на інший бік Всесвіту. Звичайно, марно сподіватись на те, що він повернеться, адже після цього космічний тунель почне руйнуватись. Але чи можна відправити будь-який сигнал назад через червоточину до колапсу? І ми виявили, що це справді можливо», — прокоментував Бен Кейн, фізик з Коледжу Святого Хреста Кембриджського університету.

Матерія-привид

Попередні дослідження червоточин довели, що космічні проходи потенційно можуть залишатися відкритими для повторних подорожей, навіть у зворотному напрямку для деяких видів хвиль, але за умови, що вони підтримуються формою матерії, яка настільки екзотична, що її називають матерією-привидом. Хоча такий тип матерії збігається із загальною теорією відносності Ейнштейна, на жаль, матерія-привид напевно не існує в реальності.

Проте Кейн змоделював примарну матерію, що подорожує крізь червоточину, і виявив, що це спричинило розширення діри, а не руйнування. Симуляція підтвердила, що це спровокує колапс, який закриє отвір і залишить щось схоже на чорну діру. Але це відбуватиметься досить повільно, щоб зонд встиг передати сигнали назад до нас безпосередньо перед тим, як червоточина повністю закриється. Наприклад, цілком можливо встигнути передати відеопослання з іншої сторони червоточини.

Раніше ми повідомляли про те, як була відкрита найменша чорна діра.