Час на Місяці протікає інакше, ніж на Землі: як це вплине на колонізацію

Від останнього польоту астронавтів на Місяць минуло 52 роки. За підрахунками вчених, за більш ніж півсторіччя час на Місяці сповільнився на 1,1 секунду. Ця різниця може здатися незначною, адже кожної доби місячний час відстає від земного на 57 мільйонних секунди. Але нове дослідження науковців NASA доводить, що така різниця може вплинути на синхронізацію навігаційних систем під час майбутніх місій до нашого природного супутника.

Місяць
Місяць. Фото: Unsplash

З часів Ейнштейна відомо, що гравітація впливає на час. Проте вимірювання цих спотворень стало можливим лише з появою високоточних атомних годинників.

Протягом останнього півстоліття не було потреби досліджувати вплив цих невеликих часових відмінностей між Землею та Місяцем. Місячна гравітація становить одну шосту земної, але короткі візити астронавтів не створювали великих проблем. Тепер, з планами NASA повернути астронавтів на Місяць до 2026 року в межах місії Artemis, це питання стає актуальним. Місія передбачає дослідження можливих місць для місячних баз, які можуть стати стартовим майданчиком для польотів на Марс.

Підрахунок різниці часу

У квітні NASA та іншим американським агенціям було доручено створити єдину систему відліку часу для Місяця. Нове відкриття допомагає у цій роботі. Фізик з Лабораторії реактивного руху NASA Слава Туришев очолив це дослідження. За його словами, хтось мав сісти й провести розрахунки. Туришев і його колеги визначили, що Місяць випереджає земний час на 57 мільйонних секунди за добу. Вони розрахували ковзну шкалу часу для Землі та Місяця відносно барицентру Сонячної системи — спільного центру мас, навколо якого обертаються Сонце, планети та супутники.

Місяць
Місяць. Ілюстративне фото: Unsplash

Їхні розрахунки збігаються з даними команди Національного інституту стандартів і технологій США, яка в лютому визначила різницю у 56,02 мікросекунди. Проте, оскільки ці відмінності є важливими на великих відстанях, дослідження продовжуються.

Жоден із результатів не був рецензований, і остаточне визначення місячного часу має бути підтверджене низкою агенцій і міжнародних організацій. Міжнародне бюро мір і ваг та Міжнародний астрономічний союз планують зустрітися в серпні для обговорення цього питання.

Також потрібно враховувати уповільнення обертання Землі, яке робить наші дні довшими, і як видобувна діяльність людини впливає на це обертання.

Раніше ми повідомляли про те, як виник природний супутник Землі.