BepiColombo вперше зазнімкував південний полюс Меркурія

Європейська космічна агенція опублікувала знімок, зроблений апаратом BepiColombo. На ньому можна побачити південний полюс Меркурія.

Знімок Меркурія, зроблений місією BepiColombo 4 вересня 2024 року. Джерело: ESA

Знімок був зроблений 4 вересня. Того дня BepiColombo в черговий раз скористався гравітацією Меркурія. Апарат пролетів на відстані всього 165 км від поверхні першої планети Сонячної системи. Маневр дозволив зменшити орбітальну швидкість BepiColombo. Це необхідно для того, щоб у майбутньому апарат зміг вийти на постійну орбіту навколо планети.

Під час візиту до Меркурія, BepiColombo зробив низку знімків за допомогою своїх селфі-камер. Вони здатні отримувати чорно-білі зображення з роздільною здатністю 1024 на 1024 пікселів. Основне завдання селфі-камер полягало в контролі належного розгортання різних компонентів BepiColombo. Але згодом інженери місії знайшли їм інше застосування у вигляді знімкування Меркурія.

Знімок був зроблений через 23 хвилини після того, як BepiColombo пройшов точку мінімального зближення. У цей момент він перебував на відстані 3500 км від Меркурія. У кадрі можна побачити численні кратери, що покривають поверхню планети. Вони були сформовані внаслідок бомбардування астероїдами та кометами, яке тривало мільярди років. У правій верхній частині знімка BepiColombo розташований південний полюс Меркурія. Дно його найглибших кратерів ніколи не освітлюється Сонцем, завдяки чому там існують поклади водяного льоду.

Очікується, що найближчим часом ESA опублікує нові знімки, зроблені під час прольоту Меркурія. Наступного разу BepiColombo відвідає планету в грудні 2024, а потім у січні 2025 року. Ці маневри забезпечать його вихід на постійну орбіту навколо планети в листопаді 2026 року.

Нагадаємо, що керівництву місії нещодавно довелося скоригувати програму польоту BepiColombo. Спочатку, він мав вийти на орбіту навколо Меркурія в грудні 2025 року. Але через проблеми з двигунами прибуття апарата затримається на 11 місяців.