Багряні зоряні ясла (фото)

Представлене зображення було зроблене 0,9-метровим телескопом SMARTS, встановленим у Міжамериканській обсерваторії Серро-Тололо. Воно демонструє емісійну туманність RCW 120.

Емісійна туманність RCW 120. Джерело: CTIO/NOIRLab/NSF/AURA/T.A. Rector (University of Alaska Anchorage/NSF’s NOIRLab)

RCW 120 розташована на відстані 4300 світлових років від Землі у напрямку сузір’я Скорпіона. Вона є зоряними яслами — величезною хмарою газоподібного водню (для позначення таких об’єктів астрономи використовують термін область HII), усередині якого прямо зараз формуються нові зорі.

Тепло, що виділяється молодими масивними зорями, іонізує навколишні водневі хмари, які потім випускають випромінювання в темно-червоному та інфрачервоному діапазоні електромагнітного спектра. Темні доріжки в туманності являють собою менш «заряджені» області, які не святяться, попри те, що складаються з того самого матеріалу.

Світила, що формуються у подібних туманностях, відіграють важливу роль в утворенні багатьох важких елементів, таких як кремній і залізо. RCW 120 також є домом для дуже цікавої протозорі, чия маса вже вдесятеро перевищує сонячну і в майбутньому може ще збільшитися. За оцінками астрономів, через кілька сотень тисяч років вона стане однією з найяскравіших зір у Чумацькому Шляху.

Раніше ми публікували ефектні знімки туманності Тарантул.