Австралія проведе експеримент по вирощуванню рослин на Місяці

Вчені з Квінслендського університету оголосили про намір провести експеримент з вирощування рослин на Місяці. У разі успіху він допоможе закласти важливий камінь у фундамент майбутніх космічних поселень.

Пагін бавовни в герметичному контейнері, розташованому на борту апарата «Чан’е-4», що сів на Місяць. Джерело: CNSA

Експеримент буде здійснений під час приватної місії «Берешит-2», запуск якої запланований на 2025 рік. Вчені вже досягли відповідної домовленості із її організаторами. Для експерименту буде використана герметична капсула, в якій буде знаходитися насіння рослин, системи, які забезпечать їхній полив та постачання поживними речовинами, а також засоби моніторингу для відстеження росту.

Оскільки експеримент перебуває в ранній стадії опрацювання, його автори поки що не визначилися з насінням, яке полетить на Місяць. Одним із ймовірних кандидатів є Tripogon loliiformi (також відома як «воскресальна трава»). Ця рослина відома тим, що навіть після втрати 95% води у своїх тканинах вона все ще залишається живою і може відродитися після настання сприятливих умов.

Нагадаємо, що перший в історії експеримент із вирощування рослин на Місяці був проведений у межах місії «Чан’є-4» у 2019 році. На борту апарата, що сів на зворотному боці супутниці нашої планети, був герметичний контейнер, який призначався для формування замкнутої біосфери. У ньому знаходилися ґрунт, вода, повітря, насіння чотирьох видів рослини, яйця дрозофіли та дріжджові грибки. У результаті камери, що знаходилися всередині контейнера, зафіксували проростання одного з насіння бавовни. Це стало першою в історії нагодою, коли земна рослина проросла на поверхні іншого небесного тіла.

Ви також можете почитати про результати недавнього дослідження, яке показало, що Місяць міг сформуватися набагато швидше, ніж вважалося раніше.