Astroscale зробить нову спробу «зловити» супутник

Компанія Astroscale повідомила про намір продовжити експеримент, під час якого її космічний апарат спробує «зловити» супутник, що імітує фрагмент космічного сміття.

Експеримент Astroscale з орбітального стикування (концепт). Джерело: Astroscale

Перша демонстрація відбулася у серпні. Тоді від основного 175-кілограмового апарата відокремився невеликий супутник-мішень та відійшов від нього на кілька сантиметрів. Після цього апарати знову зістикувалися.

У січні 2022 року Astroscale провела новий експеримент. Цього разу обидва супутники були розведені на дистанцію в кілька десятків метрів, після чого вони мали розпочати зближення та стикування. Проте операція завершилася невдачею через збій у роботі основного апарата.

Відповідно до недавніх заяв представників Astroscale, її інженерам вдалося розв’язати більшість технічних проблем. Наразі основне занепокоєння викликають двигуни. З восьми силових агрегатів на борту основного апарата роботу чотирьох не вдалося відновити. Проте в Astroscale вважають, що і чотирьох двигунів, що залишилися, буде достатньо для проведення експерименту. Найближчим часом апарати будуть розведені на дистанцію 160 м, після чого почнуть зближуватися.

Раніше ми писали про те, як російське космічне сміття спровокувало шквал небезпечних зближень на навколоземній орбіті.