Астрономи знайшли нову карликову галактику

Астрономи знайшли у сузір’ї Ворона нову зоряну систему з низькою світимістю. Це карликова галактика розташована на відстані у 11,3 млн св. років від нас і поблизу неї нічого немає.

Галактика Ворон А
Галактика Ворон А. Джерело: phys.org

Нова карликова галактика

Астрономи повідомляють про відкриття нової галактики в сузір’ї Ворона. Новознайдена галактика, яка отримала позначення Ворон A, має відносно невелику масу, багата на газ та ізольована. Відкриття було представлене в науковій статті, опублікованій 3 липня на сервері препринтів arXiv.

Знахідку представили у межах проєкту SEAMLESS, який виявив багато сусідніх кандидатів у галактики з низькою масою і є напівавтоматизованим машинним пошуком напіврозв’язаних галактик. Проєкт ґрунтується на маскуванні випромінювання яскравих зір та їхніх систем, із наступним фільтруванням зображень у різних масштабах, щоб виявити слабкі, протяжні джерела.

Ворон A вперше виявили на старих знімках Спектроскопічного інструменту темної енергії (DESI). Нещодавно команда астрономів під керівництвом Майкла Джонса (Michael G. Jones) з Університету Аризони в Тусоні провела подальші спостереження за цим об’єктом за допомогою таких засобів, як телескоп Magellan Clay або Дуже великий масив (VLA) Карла Г. Янського, що дозволило їм підтвердити статус галактики з низькою масою для Ворон A.

Особливості новознайденої галактики

Спостереження показали, що зоряне тіло Ворон A має неправильну структуру, а в його світлі домінує область молодих блакитних зір на східному боці. Тому астрономи підкреслили, що його блакитний, грудкуватий і неправильний вигляд нагадує Лев P — невелику неправильну галактику в сузір’ї Лева, одну з найменш масивних у Місцевій групі, оскільки її зоряна маса оцінюється приблизно в 560 000 сонячних.

Згідно з дослідженням, Ворон A з радіусом 834 світлових років лише в кілька разів масивніша за Лев P і містить багато молодих зір, вік яких не перевищує 200 млн років. Дослідження показало, що нова галактика багата на газ. У ній немає регіонів іонізованого міжзоряного атомарного водню — так званих H II областей.

Відстань до новознайденої галактики становить приблизно 11,3 млн світлових років. Також з’ясувалося, що в радіусі приблизно 3,3 млн світлових років від Ворон A немає інших галактик, що робить її надзвичайно ізольованою.

Чудовий об’єкт для наступних досліджень

Астрономи зазначили, що близькість Ворон A робить її чудовою мішенню для подальших спостережень із високою роздільною здатністю як у радіо-, так і в оптичному діапазонах, що може пролити більше світла на кінематику цієї новознайденої галактики з низькою масою.

«Маючи дані з вищою спектральною і просторовою роздільною здатністю (наприклад, від MeerKAT або додаткових конфігурацій VLA), можна буде відокремити розширення від теплих і холодних нейтральних середовищ, а також розрізнити внески від турбулентності й обертання, після чого можна буде підібрати кінематичну модель і визначити швидкість обертання, якщо нахил не є надто малим», — підсумовують автори статті.