Астрономи знайшли «молекули життя» у Хмарі Персея

Вчені встановили, що у Хмарі Персея, молодій області зореутворення поруч із нами, присутні органічні молекули, які є складовими живих клітин. Вони перебувають поблизу новонароджених планет, тож можуть випадати на них метеоритним дощем.

«Молекули життя» у Хмарі Персея
«Молекули життя» у Хмарі Персея. Джерело: Gabriel Pérez Díaz

«Молекули життя» у Хмарі Персея

С’юзен Іглесіас-Ґрот з Інституту астрофізичної медицини Канарських островів (IAC) і Мартіна Марін-Добрінсіко з Політехнічного університету Картахени знайшли величезну кількість органічних молекул в області зореутворення IC348. Вона також відома як Молекулярна Хмара Персея і є найближчим до нас подібним об’єктом.

Хмара Персея — дуже молоде утворення. Їй не більш як 2–3 млн років. Попри це, у ній вже почали утворюватися перші зорі та протопланетні диски. І саме тут дослідники виявили речовини, які є своєрідними «цеглинками», з яких будуються рибонуклеїнові кислоти та білки.

Цікаво, що саме С’юзен Іглесіас-Ґрот у 2019 році знайшла у Хмарі Персея фулерени. Ці великі неорганічні молекули є особливою формою вуглецю. Однак тепер відкриття здається ще цікавішим.

Дощ з органічних молекул

Нові дослідження виявили у внутрішній частині цього регіону достатньо розповсюджені молекули, такі як молекулярний водень (H2), гідроксил (OH), вода (H2O), вуглекислий газ (CO2) та аміак (NH3), а також кілька речовин, що містять вуглець і можуть відігравати важливу роль у виробництві більш складних вуглеводнів і пребіотичних молекул, таких як ціанистий водень (HCN), ацетилен (C2H2), діацетилен (C4H2), ціаноацетилен (HC3N), ціанобутадієн (HC5N), етан (C2H6), гексатрин (C6H2) і бензол (C6H6).

Дані також показують наявність складніших молекул, таких як поліциклічні ароматичні  вуглеводні й фулерени C60 і C70. Найцікавіше ж те, що все це перебуває безпосередньо поруч із зоряними системами, що тільки формуються.

Раніше вчені вже знаходили «молекули життя» у газопилових хмарах. Присутні вони також у складі метеоритів. Крім того, відомо, що їхній синтез можливий безпосередньо у космосі. І саме тому ймовірність потрапляння цих речовин на новонароджені планети так цікавить вчених.

Геологічні дослідження на Землі вказують, що поява перших живих істот на ній була стрімкою і доклітинна еволюція тривала не дуже довго. Можливо, причиною цього є те, що на новонароджені планети падає дощ з уже готових «цеглинок життя».