Астрономи знайшли «Міні-Мишу» в далекому космосі

Використовуючи радіотелескоп MeerKAT, команда європейських астрономів виявила нову радіотуманність. Об’єкт отримав назву «Міні-Миша».

Радіотуманність «Міні-Миша». Джерело: Motta et al., 2023

Відкриття було зроблене під час вивчення системи з двох чорних дір, відомих під позначенням GRS 1915+105. У процесі спостережень телескоп MeerKAT виявив раніше невідому радіотуманність. Вона дуже нагадує відкриту 1987 року радіотуманність «Миша». Через цю схожість дослідники дали нововідкритому об’єкту назву «Міні-Миша» (Mini Mouse), що співзвучна з ім’ям діснеївського персонажа Мінні Маус.

Туманність «Міні-Миша» породжена активністю пульсара PSR J1914+1054g. Такі об’єкти є сильно намагніченими обертовими нейтронними зорями, які є джерелом періодичних імпульсів випромінювання.

PSR J1914+1054g розташований на відстані 26,7 тис. світлових років від Землі. Він утворився внаслідок спалаху наднової, що стався приблизно 82 тис. років тому. Знімки MeerKAT демонструють слабкі сліди її залишків. Утворений під час вибуху пульсар поступово залишає місце свого народження, рухаючись зі швидкістю 320-360 км/c. Цей процес супроводжується утворенням ударних хвиль у навколишній речовині, що формують радіотуманність.

Раніше ми розповідали про те, як учені досліджували гігантські галактичні бульбашки.

За матеріалами https://phys.org.