Астрономи знайшли чотири гігантські екзопланети

Міжнародна команда астрономів повідомила про відкриття чотирьох раніше невідомих екзопланет, класифікованих як гарячі юпітери. Їх знайшли у межах фотометричного огляду HATSouth. Знахідки отримали позначення HATS-74Ab, HATS-75b, HATS-76b та HATS-77b.

Телескопи системи HATSouth. Джерело: Gaspar Bakos

HATSouth являє собою мережу з шести телескопів, розташованих у Південній Америці, Африці та Австралії. Вони призначені для пошуку транзитів екзопланет відносно яскравих зір південного неба. Система запрацювала 2009 року, і за цей час змогла виявити кілька десятків позасонячних світів.

HATS-74Ab за розмірами можна порівняти з Юпітером, але вона на 46% масивніша за нього. Орбіта планети проходить на відстані 0,024 а.о. від батьківської зорі, її рівноважна температура становить 620°C.

HATS-75b є найменшим представником «квартету». Його радіус становить 88%, а маса лише 49% від юпітеріанської. Орбіта екзопланети проходить на відстані 0,032 а.о. від зорі, її рівноважна температура оцінюється в 500°C.

Гарячий юпітер в уявленні художника. Джерело: ESA/Hubble

HATS-76b є наймасивнішою та найгарячішою екзопланетою з цієї четвірки. За схожих з Юпітером розмірів, її маса в 2,6 раза перевищує масу найбільшої планети Сонячної системи. Орбіта HATS-76b проходить на відстані 0,026 а.о. від зорі, її рівноважна температура становить 670°C.

Щодо HATS-77b, вона на 16% більша і на 37% масивніша за Юпітер. Орбіта екзопланети проходить на відстані 0,036 а.о. від зорі, рівноважна температура становить 550°C.

Чотири новознайдені екзопланети обертаються навколо червоних та помаранчевих карликів, чия маса становить 0,6-0,65 сонячної. Варто зазначити, що з цього квартету лише HATS-76b є відносно молодим світом. Вік його системи оцінюється в 4,6 млрд років, що можна порівняти з віком Землі. Всі інші екзопланети обертаються навколо зір, вік яких перевищує 10 млрд років.

Нагадаємо, що вчені недавно змоделювали вигляд нашого Сонця на небі віддаленої екзопланети.