Астрономи зазнімкували найдальший видимий об’єкт у Всесвіті

Представлене зображення було отримане 4-метровим телескопом Ніколаса Мейолла, який встановлений на території обсерваторії Кітт-Пік. Знімок демонструє галактику Трикутника — найдальший, видимий неозброєним оком, об’єкт у Всесвіті.

Галактика Трикутника. Джерело: KPNO/NOIRLab/NSF/AURA

Який найвіддаленіший від Землі об’єкт, що можна побачити неозброєним оком? Зазвичай, як відповідь на це питання, називають галактику Андромеди, яка розташована на відстані 2,5 млн світлових років від Чумацького Шляху. Однак, це не зовсім так. За ідеальних погодних умов спостерігач з гарним зором здатний розглянути тьмяну цятку у сузір’ї Трикутник. Вона відповідає однойменній спіральній галактиці, розташованій на відстані 2,7 млн ​​світлових років від Чумацького Шляху.

Галактика Трикутника є третім за величиною членом Місцевої групи — скупчення, до якого входить наш Чумацький Шлях та його сусіди. Її діаметр складає близько 60 тисяч світлових років, що майже вдвічі менше від діаметра нашої галактики. За оцінками астрономів, до складу галактики входить близько 40 млрд світил. Це на порядок менше, ніж зоряне населення Чумацького Шляху. При цьому, зоряні скупчення в галактиці Трикутника розподілені рівномірніше, ніж у нашій галактиці. Крім того, вона багата на регіони активного зореутворення.

Галактика Трикутника досить тісно пов’язана з галактикою Андромеда. Існує припущення, що вона є її супутником. Але не всі астрономи підтримують подібне трактування. Згідно з альтернативною гіпотезою, вони є незалежними об’єктами, які у минулому пережили тісне зближення.

Доля галактики Трикутника також є предмет дискусій. Останні дані говорять про те, що через 2,5 млрд років вона може зіткнутися з галактикою Андромеди, що породить єдину лінзоподібну галактику. Ще приблизно через два мільярди років, цей об’єкт почне злиття з Чумацьким Шляхом, що призведе до народження ще більшої галактики.

За матеріалами https://www.noirlab.edu