Астрономи зазнімкували фрагмент гігантського зоряного розсадника

Європейська Південна обсерваторія опублікувала новий знімок, зроблений Оглядовим телескопом VLT (VST). На ньому зображена газопилова хмара, відома під позначенням IC 2948.

Газова хмара IC 2948. Джерело: ESO/VPHAS+ team. Acknowledgement: CASU

Знімок демонструє незліченну кількість зір, що зароджуються. Їхнє потужне випромінювання іонізує навколишні газові хмари, змушуючи їх світитися рожевими відтінками. При цьому, IC2948 це лише невеликий фрагмент чогось набагато більшого.

Мова про туманність Курча, що біжить. Вона розташована на відстані 6500 світлових років від Землі у напрямку до сузір’я Центавр. Якби ми могли побачити її на небі неозброєним оком, вона б зайняла площу, що дорівнює 25 повним Місяцям. Для порівняння, зображена на представленому вище знімку область, не склала б і третини місячного диска.

Туманність Курча, що біжить, являє собою лабіринт із газу, пилу і молодих зір, чиє високоінтенсивне випромінювання роз’їдає навколишню речовину. Хмара IC2948 — найяскравіша область туманності. На знімку можна побачити темні хмари, схожі на розкриті руки, готові схопити зорі, що розквітають навколо них. Вивчення IC2948 дає розуміння як формуються і поводяться новонароджені світила.

Астрономи зуміли отримати настільки докладний портрет IC2948 завдяки знімку з роздільною здатністю в 1,5 мільярда пікселів, зробленому минулого року. Раніше ми розповідали про це зображення.

За матеріалами ESO