Астрономи виявили ультратьмяний супутник Чумацького Шляху

Міжнародна команда астрономів повідомила про відкриття карликової галактики, що отримала позначення Пегас IV. Вона є раніше невідомим супутником Чумацького Шляху.

Розподіл зір у галактиці Пегас IV. Джерело: Cerny et al., 2022

Пегас IV класифікується як ультратьмяна галактика. Такі об’єкти характеризуються вкрай низькою яскравістю та бідністю на елементи, важчі за водень і гелій. Водночас вони багаті на загадкову темну матерію. Вважається, що ультратьмяні галактики є давніми об’єктами, що утворилися невдовзі після Великого вибуху.

За підрахунками астрономів, Пегас IV розташований на відстані приблизно 294 тисячі світлових років від Сонця. Він рухається ретроградною орбітою навколо Чумацького Шляху. Радіус галактики становить 135 світлових років, загальна маса зоряного населення оцінюється в 4400 мас Сонця. Щодо віку Пегаса IV, то його можна порівняти з віком нашої Галактики й становить він 12,5 млрд років.

На думку вчених, на околицях Чумацького Шляху може бути ще безліч подібних ультратьмяних галактик, які в силу своєї екстремально низької яскравості є вкрай складними цілями для виявлення. Такі об’єкти становлять значний науковий інтерес. По суті, їх можна розглядати як природні лабораторії для вивчення темної матерії та процесів формування хімічних елементів у надрах зір.

Раніше ми писали про те, як астрономи знайшли сліди галактики, «з’їденої» Чумацьким Шляхом.