Астрономи вивчили дім гігантських зірок

Команда іспанських астрономів провела комплексне вивчення зоряного скупчення Westerlund 1. Воно є домом для одних із найбільших світил Чумацького Шляху.

Ідеальна космічна лабораторія

Westerlund 1 є одним з найприкметніших зоряних скупчень, відомих астрономам. По-перше, формація дуже молода — її вік становить менш як 10 млн років (для порівняння, вік нашої Сонячної системи дорівнює 5 млрд років). По-друге, Westerlund 1 дуже масивне. Це одне з найбільших зоряних скупчень нашої галактики. І, по-третє, Westerlund 1 — це дім для багатьох зір-гігантів.

Звездное скопление Westerlund 1
Зоряне скупчення Westerlund 1. Джерело: ESO/VPHAS+ Survey/N. Wright

Всі перелічені вище фактори роблять Westerlund 1 ідеальною космічною лабораторією, що дозволяє вивчати формування та еволюцію потужних світил. Однак спостереження скупчення — не найпростіше завдання через велику кількість навколишнього пилу. Через нього вченим важко навіть визначити точну відстань до Westerlund 1.

Найбільше зоряне скупчення Чумацького Шляху

Команда іспанських дослідників спробувала відкрити таємниці Westerlund 1. Для цього вони скористалися допомогою орбітальної обсерваторії Gaia, а також спектрографа AAOmega, встановленого на Англо-Австралійському телескопі.

Cкопление Westerlund 1
Зорі скупчення Westerlund 1. Джерело: Asociacion RUVID

Аналіз отриманих даних показав, що Westerlund 1 знаходиться на відстані близько 13,8 тисячі світлових років від Землі. Його маса перевищує масу Сонця у 100 тисяч разів. Це робить Westerlund 1 наймолодшим масивним зоряним скупченням Чумацького шляху. Астрономам також вдалося знайти скупчення блакитних світил, яке знаходиться на відстані близько 6,5 тисячі світлових років від Землі. Можливо, це раніше невідомий зореутворювальний комплекс або сегмент спірального рукава.

Усі зорі Westerlund 1, які можуть спостерігати астрономи, набагато масивніші та світліші за Сонце. Деякі з них настільки величезні, що якби вони потрапили до центру Сонячної системи, то сягали б майже орбіти Сатурна. Особливо виділяється червоний супергігант Westerlund 1-237, який є претендентом на звання найбільшої зорі Чумацького Шляху.

Ви також можете почитати про те, як астрономи використовували дані обсерваторії Gaia для створення тривимірних мар туманностей.

За матеріалами https://www.iac.es