Астрономи вловили радіосигнали з відстані 8,8 млрд світлових років

Міжнародна група дослідників виявила радіосигнали, що надходять із надзвичайно далекої галактики. Послання було зафіксоване гігантським метрохвильовим радіотелескопом в Індії.  Це відкриття знаменує собою перший випадок, коли людство змогло виявити сигнали, які, як вважають, були створені атомарним воднем у віддаленій галактиці, відомій як SDSSJ0826+5630. Була підрахована відстань, з якої отримали сигнал — 8,8 млрд років (z=1,3).

Радіотелескоп
Радіотелескоп. Фото: Unsplash

Дослідники помітили, що атомна маса газового вмісту цієї конкретної галактики майже вдвічі перевищує масу видимих ​​нам світил. Атомарний водень є основним паливом, яке сприяє утворенню зір, а це означає, що дослідження може допомогти нам зрозуміти, як вони утворюються в галактиках, віддалених на мільярди світлових років.

Гравітаційне лінзування

Астрономи скористалися перевагами гравітаційного лінзування. Це явище, за якого масивне тіло, розташоване між джерелом і спостерігачем, наприклад, галактика, зломлює світло, випромінюване віддаленим джерелом.

«Гравітаційне лінзування посилює сигнал, що надходить від віддаленого об’єкта, щоб допомогти нам зазирнути в ранній Всесвіт. У цьому конкретному випадку сигнал, спотворений наявністю іншого масивного тіла, посилив його в 30 разів, що дозволило радіотелескопу вловити його», — говорить співавтор Нірупам Рой, доцент кафедри фізики Індійського наукового інституту.

«Це відкриття дозволило визначити газовий склад SDSSJ0826+5630. Дослідження допоможе нам зрозуміти склад галактик на набагато більшій відстані від Землі», — пояснив Арнаб Чакраборті, аспірант з Університету Макгілла та провідний автор нового дослідження, опублікованого в журналі Monthly Notices of the Royal Astronomical Society.

Дослідники сподіваються, що їхні результати можуть відкрити нові способи вивчення далеких галактик за допомогою існуючих низькочастотних радіотелескопів, що може стати ключем до розкриття таємниць того, як космос розвивався впродовж життя Всесвіту.

Раніше ми повідомляли про те, як James Webb знайшов галактику віком 13,5 млрд років.

За матеріалами mcgill.ca.