Астрономи відкрили чотири мінінептуни

Міжнародна команда дослідників повідомила про відкриття чотирьох нових екзопланет. Усі вони належать до класу т. зв. мінінептунів.

Схема, що показує орбіти чотирьох відкритих мінінептунів. Джерело:Astrobiology Center

Мінептуни — це планети, що займають проміжне положення за розміром між Землею та Нептуном. У нашій Сонячній системі немає таких об’єктів, але вони досить часто трапляються біля інших зір і вважаються перспективними кандидатами для вивчення їхніх атмосфер за допомогою космічного телескопа James Webb.

Нещодавно список відомих мінінептунів поповнився ще чотирма екзопланетами. Вони були виявлені під час спостережень, виконаних космічною обсерваторією TESS і глобальною мережею наземних телескопів MuSCATs. Радіуси нововідкритих мінінептунів приблизно у 2–3 рази більші за земний, а орбітальні періоди становлять менш ніж вісім днів. Усі вони обертаються навколо червоних карликів — найпоширеніших зір у Всесвіті. На їхню частку припадає приблизно 75% – 80% населення Чумацького Шляху.

Виконані за допомогою телескопа «Субару» вимірювання радіальних швидкостей батьківських зір показують, що верхня межа мас чотирьох мінінептунів становить 20 земних. Це дає змогу припустити, що вони не є кам’янистими планетами, як наша Земля. Найімовірніше, вони складаються з летких речовин, таких як вода й аміак.

Астрономи також виявили, що як мінімум три з чотирьох мінінептунів мають витягнуті орбіти. У теорії, це має бути не так. За мільярди років приливна дисипація з боку червоних карликів мала «скруглити» їхні орбіти. Одне з можливих пояснень цього протиріччя полягає в тому, що через особливості своєї внутрішньої будови мінінептуни не схильні до приливних ефектів.

Раніше ми розповідали про дивовижну екзопланету, якій вдалося вижити під потужним випромінюванням своєї зорі.

Сезонні примхи Сатурна: на планеті знайшли ключ до розуміння погоди газових гігантів