Астрономи створили інтерактивну карту Всесвіту

Команда астрономів з університету Джона Хопкінса опублікувала нову інтерактивну карту Всесвіту. Вона демонструє розташування та фактичні кольори 200 тисяч галактик.

Карта ділянки Всесвіту, що демонструє розташування та кольори 200 тисяч галактик. Джерело: Visualization by B. MéNard & N. Shtarkman

Карта була створена на основі даних, зібраних у межах цифрового Слоанівського небесного огляду. Цей проєкт реалізується із 2000 року. У його рамках астрономи проводять дослідження спектрів зір та галактик за допомогою 2,5-метрового ширококутного телескопа, встановленого в обсерваторії Апачі-Пойнт у Нью-Мексико.

Створена дослідниками карта об’єднує дані про ділянку Всесвіту, що займає близько 10 ° від кругового огляду. У її нижній частині розташований наш Чумацький Шлях. Далі ми бачимо безліч блакитних цяток. Вони відповідають сусіднім спіральним галактикам, що нагадують нашу. Кожна з них складається з мільярдів зір та планет, які можуть бути домівкою для інших форм життя. За ними розташовані еліптичні галактики. Вони мають жовтий колір та світяться яскравіше, ніж спіральні галактики, що дозволяє знаходити їх на більшій відстані.

Можна звернути увагу, що чим далі ми віддаляємось від Чумацького Шляху, тим червонішими стають галактики. Це пов’язано зі збільшенням довжини хвилі випромінюваного ними світла, викликаного розширенням Всесвіту.

Наступна область блакитних цяток відповідає квазарам — ядрам галактик, в центрах яких розташовані надмасивні чорні діри. Це одні з найдальших об’єктів у Всесвіті, випущеному ним світлу, знадобилося понад 10 млрд років, щоб досягти Землі. Верхню частину карти формує космічний мікрохвильовий фон (реліктове випромінювання). Це «луна» Великого вибуху, що позначає межу частини Всесвіту, що спостерігається.

Повна версія карти Всесвіту доступна для перегляду та завантаження на сайті проєкту.