Астрономи не знайшли інопланетних передач між планетами системи TRAPPIST-1

Учасники проєкту SETI сканували зоряну систему TRAPPIST-1 у пошуках інопланетних радіопередач. Їм не вдалося знайти сигналів, які могли б мати техногенне походження.

Система TRAPPIST-1 в уявленні художника. Джерело: NASA/JPL-Caltech

Більшість пошуків позаземних цивілізацій ґрунтується на припущенні, що прибульці докладатимуть активних зусиль, щоб заявити про своє існування, і використовуватимуть для цієї мети щось на зразок маяків. Однак, якщо йдеться про випадкові передачі, не призначені для міжзоряних комунікацій, ситуація стає набагато складнішою. Так, приймачі, що використовуються для програми SETI, мають межу чутливості до мінімальної потужності передавача, яка перевищує все, що людство зараз ненавмисно посилає в космос.
Група дослідників із SETI вирішила перевірити одну з можливих стратегій пошуку, що дає змогу знайти випадкові сигнали з використанням уже наявних технологій. Вона заснована на припущенні, що навіть якщо в зоряній системі є кілька населених планет, то ми можемо зафіксувати їхні розмови одна з одною, коли передавач і приймач вирівняні по одній лінії з Землею. У таких випадках сигнали можуть «просочуватися» із системи і бути вловлені нашими радіотелескопами.

Схема, що демонструє спосіб виявлення із Землі переговорів між двома планетами в іншій зоряній системі. Джерело: Zayna Sheikh

Як ціль астрономи обрали червоний карлик TRAPPIST-1. Він розташований на відстані 41 світлового року від Сонця і відомий тим, що навколо нього обертається сім кам’яних екзопланет. Орбіти трьох із них пролягають у зоні населеності.

Для пошуків інопланетних передач була залучена радіообсерваторія ATA, яка нещодавно пройшла модернізацію. Протягом 28 годин команда сканувала широкий діапазон частот у пошуках вузькосмугових сигналів, які вважаються можливими ознаками інопланетних технологій. Відфільтрувавши мільйони потенційних сигналів, дослідники залишили близько 11 тисяч кандидатів для детального аналізу. 2264 з них були виявлені під час прогнозованого вікна вирівнювання екзопланет.

Подальший аналіз показав, що жоден із цих сигналів не мав техногенного походження. Однак хоча пошуки й не були успішними, за словами вчених вони отримали цінний досвід пошуків. Він знайде застосування після введення в дію нових, потужніших обсерваторій.

Раніше ми розповідали, як мешканці американського міста Лексінгтон запросили інопланетян з TRAPPIST-1 відвідати Землю і випити бурбон.

За матеріалами SETI