Астрономи-аматори відкрили зорю, що рухається із швидкістю 1 млн км/год

Астрономи-аматори Том Бікл, Мартін Кабатнік та Остін Ротерміх зробили важливе астрономічне відкриття, маючи лише доступ до Інтернету. Вони брали участь у проєкті Backyard Worlds: Planet 9, де волонтери аналізують світлини, зроблені списаним інфрачервоним телескопом NASA WISE. Метою проєкту є виявлення об’єктів, таких як коричневі карлики, зорі малої маси або навіть гіпотетична дев’ята планета на краю Сонячної системи.

CWISE J1249
Концепція художника показує гіпотетичного білого карлика (ліворуч), який вибухнув як наднова. Об’єкт праворуч — це CWISE J1249, зоря або коричневий карлик, викинутий із цієї системи в результаті вибуху. Цей сценарій є одним із пояснень походження CWISE J1249. Авторство: WM Keck Observatory / Adam Makarenko

На одній із серій знімків, зроблених п’ять років тому, троє астрономів помітили об’єкт, що рухався з надзвичайною швидкістю — близько 1 млн км/год. Вони повідомили про це через портал проєкту, після чого вчені перевірили знахідку за допомогою телескопа Echellette University of Hawaii. Об’єкт отримав назву CWISE J1249.

Команда вчених із NASA та кількох університетів вирішила дослідити цей об’єкт. Їхні висновки були опубліковані в журналі Astrophysical Journal Letters. Хоча ще не зрозуміло, що таке CWISE J1249, його характеристики вказують на можливість, що це або мала зоря, або коричневий карлик. Об’єкт має унікальну траєкторію та швидкість, настільки високу, що він, ймовірно, врешті-решт покине Чумацький Шлях і вирушить у міжгалактичний простір.

CWISE J1249 вирізняється низьким вмістом заліза та інших металів, що може свідчити про його дуже старий вік, який сягає ранніх днів існування Чумацького Шляху. Щодо причини такої швидкості є кілька припущень. Кайл Кремер із Каліфорнійського університету вважає, що об’єкт міг бути частиною подвійної системи, але був виштовхнутий із гравітаційної пастки, коли його партнер став надновою. Інша теорія — він сформувався у кульовому скупченні зір, але був викинутий складною динамікою пар чорних дір, які надали CWISE J1249 прискорення.

Хоча об’єкт не названий на честь трьох відкривачів, їхні імена вказані серед авторів дослідження, що є значним досягненням. Наразі дослідники планують подальший аналіз цього небесного тіла за допомогою інфрачервоних телескопів, щоб визначити, який із запропонованих сценаріїв є найімовірнішим. Це може відкрити нові горизонти для вивчення міжгалактичного простору та його незвичайних мешканців.

Раніше ми розповідали про зорю, що обертається навколо чорної діри за найкоротший час.

За матеріалами gizmodo.com