Астроном-аматор пів року створював напрочуд деталізовані інфографіки 1600 екзопланет

Астроном-аматор, письменник та ілюстратор зі Словаччини, Мартін Варгіч створив два нових інфографічних плакати із зображенням екзопланет різних типів і розмірів. Один плакат називається «Крижані та скелясті світи» (Icy and Rocky Worlds), а інший — «Зоопарк екзопланет» (The Zoo of Exoplanets). Дані для інфографік були зібрані з трьох баз даних про екзопланети: The Extrasolar Planet Encyclopaedia, NASA Exoplanet Archive та ExoKyoto.

THE ZOO OF EXOPLANETS
Інфографіка «The Exoplanet Zoo»

«Створення обох ілюстрацій зайняло близько 6-7 місяців», — пояснив Варгіч в інтерв’ю Universe Today.

Інфографіки ілюструють понад 1600 відомих екзопланет, упорядкованих за кількістю тепла від своїх зірок, порівнюючи їхні розміри. Плакати створені з використанням наукових моделей і сучасної інформації. Таким чином автор створив візуалізацію для кращого сприйняття далеких світів пересічним читачем.

WASP-12b
Екзопланета WASP-12b настільки близько до своєї зорі, що деформувалася до форми яйця. Авторство: Мартін Варгіч

Кольори газових гігантів базуються на шкалі Сударського, яка враховує різні хімічні речовини та температури атмосфер планет. Варгіч також використав наявні ілюстрації екзопланет як джерело інформації. На плакатах можна побачити дивовижні екзопланети, серед яких PSR-B1620-26b, найстаріша з відомих, і WASP-12b, розпечений газовий гігант, який перебуває так близько до своєї зорі, що гравітація спотворила її до форми курячого яйця.

Захоплення з дитинства

Зацікавлення астрономією Варгіч мав із дитинства. У 10 років він використовував сімейний телескоп для спостереження за місячними кратерами, супутниками Юпітера та фазами Венери, попри світлове забруднення в місцевості. «У рідкісні моменти, коли я бачив чисте небо та Чумацький Шлях, мене вражала кількість зір», — розповідає Мартін Варгіч.

Icy and Rocky Worlds
Інфографіка «Icy and Rocky Worlds»

У 2015 році Варгіч почав захоплюватися книгами з астрономії, космології, космічних досліджень і фізики, створивши перші версії своєї амбітної інфографіки. У 2019 році, після трьох років роботи, він опублікував візуальну книгу Curious Cosmic Compendium, де 10 сторінок були присвячені екзопланетам, температура яких зростала сторінка за сторінкою, аж до коричневих і червоних карликових зір.

The Exoplanet Zoo
Фрагмент інфографіки «The Exoplanet Zoo»

Ознайомитися з роботою Мартіна, включно з версією інфографіки з високою роздільною здатністю, можна на сайті halcyonmaps.com.

Раніше ми повідомляли про те, що життя краще шукати на маленьких екзопланетах із великими місяцями.

Вивчення масових вимирань допоможе вченим шукати інопланетне життя