Астронавт США переходить на роботу до Sierra Space

Астронавт США Томас Маршберн звільняється з NASA, де працював 28 років. Він переходить на роботу до Sierra Space, щоб займатися підготовкою людей, що літатимуть на комерційну космічну станцію.

Астронавт Томас Маршберн
Томас Маршберн у своєму останньому польоті. Джерело: www.space.com

Томас Маршберн іде з NASA

Американський астронавт Томас Маршберн іде з NASA і переходить до приватної кампанії Sierra Space. Він пропрацював у американській космічній агенції останні 28 років і за цей час сумарно провів на орбіті 337 діб.

Розпочав він свою кар’єру як лікар, що займався здоров’ям астронавтів під час польотів. Саме в такій якості він в кінці 1990-х брав участь у програмі «Мир» — «Шатл». Однак після 10 років роботи вирішив сам стати професіоналом і полетіти в космос.

На Міжнародній космічній станції Маршберн був тричі. Вперше він полетів туди 2009 року ще на шатлі, потім, у 2012—2013-му, його возив туди «Союз» і, нарешті, 2021—2022-го астронавт діставався космосу на кораблі компанії SpaceX. Таким чином, він літав на трьох різних типах космічних апаратів.

Sierra Space та її космічні плани

Тепер увесь чималий досвід роботи у космосі знадобиться Маршберну в Sierra Space. Адже там він займеться підготовкою астронавтів та знову працюватиме лікарем. Вони готуватимуться до польоту на космічну станцію, яку компанія будує за підтримки NASA.

Наразі Sierra Space працює над двома взаємопов’язаними проєктами, до яких зможе долучитися Маршберн. Перший — це велика багатомодульна станція Orbital Reef. На її будівництво NASA вже виділила 415 млн доларів.

Другий проєкт передбачає створення космоплана Dream Chaser. Його основна робота буде пов’язана з обслуговуванням Orbital Reef. Однак ще до цього його застосують для перевезення вантажів на Міжнародну космічну станцію, яка буде використовуватися принаймні до 2030 року.

Томас Маршберн — не перший астронавт, який із NASA переходить у приватні компанії. Останнім часом така практика стає звичайною. Нещодавно Пеггі Вілсон та Майкл Лопес-Алегрія перейшли до Axiom Space, яка розробляє альтернативний варіант приватної космічної станції.