Астронавт МКС зняв захопливий таймлапс комети Цзицзіньшань-ATLAS

Астронавт NASA Метью Домінік подарував світові унікальне видовище — таймлапс прольоту комети повз Землю. На відео, знятому з борту Міжнародної космічної станції, зафіксована комета C/2023 A3 (Цзицзіньшань-ATLAS) у всій своїй красі.

На сповільнених кадрах складається враження, ніби комета сходить над Землею. Але насправді навіть з орбіти вона ледь помітна для неозброєного ока. «Неозброєним оком комета виглядає як розмита зірка, але за допомогою чутливої оптики можна розгледіти газовий хвіст», — ділиться своїми враженнями Домінік. Астронавт обіцяє, що найцікавіші знімки ще попереду, коли комета наблизиться до Сонця.

Домінік відомий своїми цікавими астрофотографіями з космосу. Раніше він фіксував полярні сяйва, метеорити та зоряні сліди. Комета Цзицзіньшань-ATLAS стала його новим об’єктом дослідження.

Комета C/2023
Комета C/2023 A3 в сузір’ї Діви станом на 11 травня 2024 року. Зображення: Wikimedia Commons

Цю комету одночасно виявили дві обсерваторії у 2023 році. Спочатку її прийняли за астероїд, але подальші спостереження показали, що це невелика комета діаметром близько 1–2 км. Цікаво, що C/2023 A3 подорожує Сонячною системою по ретроградній орбіті навколо нашої зорі, що означає, що вона рухається в протилежному напрямку до більшості великих об’єктів, таких як планети та астероїди.

Вчені вважають, що комета прилетіла до нас із Хмари Оорта — гігантської сферичної оболонки з льодяних тіл за орбітою Нептуна. Саме звідти, за теорією, прилітають довгоперіодичні комети. Спостереження за Цзицзіньшань-ATLAS допоможе краще зрозуміти походження і властивості цих небесних тіл.

Відео Домініка — це не просто красиві кадри, а цінний науковий матеріал. Таймлапс дозволить астрономам детально вивчити комету і розкрити деякі таємниці нашої Сонячної системи.

Раніше ми розповідали про те, чи стала комета PanSTARRS першим розчаруванням 2024 року.

Ілон Маск озвучив дату першої пілотованої подорожі на Марс
Blue Origin здійснила успішне пропалення другого ступеня ракети New Glenn
Земля поруч із Фобосом: Curiosity зробив унікальний портрет із відстані 225 млн км
Астронавт МКС зняв захопливий таймлапс комети Цзицзіньшань-ATLAS
Алгоритм марсохода розповів науковцям, що відбувається насправді
Прототип китайської багаторазової ракети Nebula- розбився під час посадки
Атмосфери екзопланет можуть «ховатися» від дослідників
Приєднуйтесь до NASA Space Apps Challenge та отримайте шанс поїхати до США і створити власний стартап!
Сніг і зелене кільце: супутник NASA зазнімкував «новозеландську Фудзі»