Астрофотограф зазнімкував МКС на тлі Сонця під час виходу астронавтів у космос

Астрофотограф зафіксував, як Міжнародна космічна станція (МКС) перетинає Сонце під час виходу двох астронавтів у відкритий космос для встановлення нових сонячних панелей.

МКС пролітає на фоні Сонця та двох великих сонячних плям 9 червня 2023 року
МКС пролітає на тлі Сонця та двох великих сонячних плям 9 червня 2023 року. В цей час двоє астронавтів Стів Боуен і Вуді Хобург перебували за межами МКС. Авторські права: Тьєррі Лего (Thierry Legault)

Астрофотографу Тьєррі Лего знадобилося шість годин, щоб виїхати з Франції та дістатись ідеального оглядового майданчика у Нідерландах. Саме там йому вдалося зазнімкувати момент перетину МКС на тлі Сонця, коли астронавти Стів Боуен і Вуді Гобург уже понад годину перебували у відкритому космосі.

МКС біля сонячних плям
МКС біля сонячних плям. Копірайт і авторські права: Тьєррі Лего (Thierry Legault)

Найцікавіше те, що людське око не здатне помітити такий проліт МКС. І річ не у розмірах, а у швидкості — проліт на швидкості 27 тис. км/год на тлі Сонця тривав лише 0,75 секунди. Саме тому кожен кадр, який зняв Лего, був зроблений з витримкою 1/32000 секунди за допомогою камери OM-1, прикріпленої до 200-міліметрового рефрактора CFF з клином Баадера-Гершеля та GPS-тригером Еммануеля Річа. Загалом фотограф зробив 16 зображень, тобто 4 зображення щосекунди.

Міжнародна космічна станція пролітає на фото повз Сонце всього за 0,75 секунди
Міжнародна космічна станція пролітає повз Сонце всього за 0,75 секунди. Копірайт і авторські права: Тьєррі Лего (Thierry Legault)

«Використовуючи зображення Сонця в реальному часі, я оцінив положення основних груп сонячних плям у вертикальному і горизонтальному напрямках. Я порівняв їх із траєкторією МКС через transit-finder.com і спробував розташуватися на відповідній лінії транзиту. МКС пройшла перед трьома групами сонячних плям усього за долю секунди», — прокоментував Лего у Facebook.

Сонячні плями на світлинах Лего здаються крихітними на тлі величезної зорі. Але одна така пляма могла б із легкістю поглинути Землю, проте вона в 300 тис. разів далі, ніж МКС. Фотограф додає, що попри те, що МКС і Сонце здаються близькими, наше світило розташоване на відстані 150 млн км від Землі, в той час як МКС — всього за 550 км на момент знімкування.

Тьєррі Лего
Тьєррі Лего і його телескоп, налаштований для зйомки проходження МКС повз Сонце. Фото: Тьєррі Лего

Астронавти НАСА Боуен і Гобург виконали всі свої завдання під час встановлення розгорнутої сонячної батареї Міжнародної космічної станції (IROSA), яка збільшить виробництво електроенергії для силового каналу 1А на фермі правого борту станції. Нові панелі мають підвищити живлення станції на 30%.

Раніше ми показували проліт МКС на тлі гігантського протуберанця.

За матеріалами Universe Today.