Астрофотограф показав загиблу зорю

Астрофотограф Ендрю Маккарті опублікував нове дивовижне зображення об’єкта далекого космосу. Цього разу він зазнімкував туманність IC 443, яку іноді також називають Туманність Медуза.

Туманність IC 443. Джерело: Andrew McCarthy

IC 443 розташована на відстані приблизно 5 тисяч світлових років від Землі у напрямку сузір’я Близнюки. Її діаметр складає 70 світлових років. По суті, туманність є величезним похоронним саваном, що позначає місце загибелі зорі.

Раніше в центрі IC 443 була масивна зоря. У проміжку між 3 і 30 тисячами років тому світило колапсувало, що супроводжувалося потужним викидом енергії, також відомим як спалах наднової. Ударна хвиля, яка утворилася, зіткнулася з газовими хмарами, що знаходяться в цьому регіоні, породивши різні химерні структури, які можна побачити на знімку.

Щодо самої зорі, то вона не зникла цілком. Вибух стиснув її ядро до такого стану, що протони та електрони в ньому злилися у нейтрони. У результаті утворився об’єкт, який при діаметрі кілька десятків кілометрів має масу, порівнянну з масою нашого Сонця. Такі тіла називаються нейтронними зорями.

Раніше ми публікували інші видовищні фотороботи Ендрю Маккарті. Серед них знімки транзиту МКС, епічний портрет Сонця та схід Марса над Місяцем.