Астрофізики змоделювали вигляд Чумацького Шляху епохи стародавнього Єгипту

Наша рідна галактика Чумацький Шлях, що містить в собі зоряну систему разом із мільйонами інших зір, протягом століть вражала уяву людей своєю масштабністю та красою. Стародавні народи вбачали у ній божественну істоту, яка спостерігала за ними з небесних висот, допомагаючи померлим у подорожі в інший світ.

Чумацький Шлях
Чумацький Шлях над пірамідами Гізи. Фото: Pixabay

Дослідження, опубліковане в Journal of Astronomical History and Heritage, розглядає вплив Чумацького Шляху на давньоєгипетську культуру, вказуючи на зв’язок між галактикою та богинею неба Нут.

Саме єгиптяни вважалися родоначальниками астрономії. Вони вивчали зірки, сузір’я, рух планет, створили поняття про 365-денний рік і 24-годинну добу. Астрономія знаходила відображення в культурному житті, сільському господарстві та будівництві пірамід. Їхня міфологія уособлювала небо у вигляді богині Нут і землю у вигляді бога Геба.

Нове дослідження об’єднує астрономію та єгиптологію, вивчаючи роль Нут як небесного втілення Чумацького Шляху. Дослідник Ор Граур використовує тексти та симуляції для реконструкції того, який вигляд мав би Чумацький Шлях у різних місцях Єгипту 3000-4000 років тому, а також те, як змінювався його зовнішній вигляд, коли він сходив і заходив упродовж ночі та від однієї пори року до іншої.

Нут
Богиня неба Нут у єгипетській релігії часто зображувалася у вигляді жінки, що нависає над землею. Фото:: britannica.com

У стародавніх текстах Нут часто зображували із зорями по всьому тілу, схилившись над своїм братом Гебом. Ці зображення відображали космічне походження богині та її вплив на життя людей.

Богиня Нут відігравала роль провідниці померлих у потойбічний світ, де вони мали вічно проживати серед «нетлінних зір». Ця ідея проходить через різні культури, відображаючи вірування в перехід між життям і смертю через небесні об’єкти.

Дослідження відкриває нові шляхи для розуміння стародавніх вірувань і підкреслює роль астрономії у формуванні культурного образу. Граур зазначає, що ця робота — лише початок великого проєкту з вивчення міфології Чумацького Шляху через різні культури та епохи.

Раніше ми повідомляли про те, як стародавня астролябія свідчить про наукові зв’язки єврейського та арабського світів.

За матеріалами gizmodo.com