Астероїди-вбивці ховаються у всіх на очах, а вчені виявили незвичайну нейтронну зірку: дайджест новин

Підбірка космічних новин до сніданку: гіперзвуковий апарат Stratolaunch запустять із найбільшого у світі літака. ILC Dover постачатиме скафандри для Boeing Starliner, а погана погода на Марсі обмежить польоти дрону Ingenuity.

Зміст

Stratolaunch представляє свій перший гіперзвуковий апарат для висотних польотів

Компанія Stratolaunch нарешті представила конструктивно завершений гіперзвуковий апарат Talon-A (модифікація ТА-0), прикріплений до найбільшого у світі літака Roc. «Після закінчення випробувань TA-0 компанія перейде до польотів на своєму першому гіперзвуковому випробувальному апараті TA-1», — заявили у Stratolaunch, зазначивши, що новина була вперше оголошена ексклюзивно для Aviation Week. «Команда також уже розпочала виготовлення ТА-2, першого повністю багаторазового гіперзвукового випробувального апарату», — додали представники компанії.

Ракета для запуску наступного модуля китайської космічної станції прибула на космодром

Ракета «Чанчжен-5B» прибула на космодром Веньчан, оскільки КНР готується відправити на орбіту другий модуль своєї космічної станції. Про це повідомило Китайське інженерно-космічне управління (CMSEO). Компоненти пускової установки були виготовлені та випробувані у Тяньцзіні на півночі Китаю та доставлені до Веньчану на узбережжі південної острівної провінції Хайнань на спеціально збудованих вантажних судах.

Триває складання та випробування ракети-носія. Запуск «Чанчжен-5B» масою 849 метричних тонн і завдовжки 53,7 м, що складається з кріогенного активного ступеня, чотирьох рідинних прискорювачів і подовженого обтічника корисного навантаження, неофіційно очікується приблизно 23 липня.

Джерело: NASA

ILC Dover стане постачальником скафандрів для Boeing Starliner

Компанія ILC Dover оголосила, що була обрана одним із двох постачальників скафандрів для зльоту та посадки (AES). Костюм було створено для програми комерційних пілотованих польотів компанії Boeing. Вона розробила спеціальний скафандр AES для CST-100 Starliner. ILC Dover є провідним постачальником скафандрів із часів Apollo.

Світова індустрія програмного забезпечення для дистанційного зондування до 2027 року

У 2021 році світовий ринок програмного забезпечення для дистанційного зондування досяг вартості 1,46 млрд доларів США. У перспективі очікується, що ринок сягне вартості 2,92 млрд доларів до 2027 року, демонструючи середньорічний темп зростання 11,8% протягом 2022-2027 років.

Законодавці домагаються ще одного значного збільшення «термінового запуску» для Міністерства оборони США

Конгрес додав 50 млн доларів до бюджету Пентагону на 2022 рік на оперативний запуск — послуги комерційних малих супутникових пускових установок, здатних доставляти корисне навантаження на орбіту в короткі терміни. Тепер законодавці пропонують збільшити це фінансування до 150 млн доларів у бюджеті на 2023 рік.

Космічні сили визначають запуски з метою національної безпеки, що фінансуються у 2022 та 2023 роках

Командування космічних систем США визначило, які вісім запусків космічних апаратів для національної безпеки буде профінансовано у 2022 та 2023 фінансових роках. З восьми місій п’ять було призначено United Launch Alliance, а три — SpaceX. Ці дві компанії в 2020 році виграли контракт на закупівлю послуг із запусків другої фази програми National Security Space Launch (NSSL), при цьому ULA виграла 60%, а SpaceX — 40% місій протягом п’яти років.

Axiom Space підписала угоду з урядом Італії

Axiom Space і уряд Італії підписали історичний меморандум про взаєморозуміння щодо розширення комерційного використання космосу. Axiom Space, що зараз будує першу у світі комерційну космічну станцію, підписала меморандум про взаєморозуміння (МОВ) з італійським урядом для подальшої співпраці, включаючи потенціал для розвитку космічної інфраструктури, інтегрованої з майбутньою станцією Axiom. Угода була підписана в Римі президентом і генеральним директором Axiom Space Майклом Суффредіні та міністром технологічних інновацій Італії Вітторіо Колао.

Комітет Палати представників ставить під сумнів запропоноване відтермінування місії NASA до астероїду

Члени Наукового комітету Палати представників використали слухання з приводу десятирічних досліджень у планетології, щоб розкритикувати пропозицію в бюджетному запиті NASA відкласти роботу над космічним телескопом для відстеження об’єктів, що зближуються з Землею (ОСЗ). У запиті на 2023 фінансовий рік, опублікованому 28 березня, було запропоновано лише 39,9 млн доларів для місії NEO Surveyor порівняно з запитом у 143,2 млн доларів на неї у 2022 році. NASA планувала у 2023 році витратити на цю місію 174,2 млн доларів, що було включено до бюджетного запиту на 2022 фінансовий рік.

Марсіанський вертоліт Ingenuity. Джерело: NASA/JPL-Caltech

Погана погода обмежить польоти Ingenuity

Сезон пилових бур і наближення марсіанської зими обмежать можливості дрона Ingenuity виконувати польоти на найближчі кілька місяців. Про це заявив один із учасників проєкту. Останній на сьогодні політ Ingenuity відбувся 29 квітня. У процесі нього дрон подолав дистанцію в 152 метри. Вже 3 травня NASA втратила зв’язок із апаратом. Через кілька днів контакт вдалося встановити. Стало відомо, що Ingenuity перейшов у режим економії через брак енергії.

На зоряному цвинтарі виявлено незвичайну нейтронну зірку, що обертається кожні 76 секунд

Міжнародна група під керівництвом вченого з Сіднейського університету виявила незвичайну нейтронну зорю, що випускає радіосигнали та обертається надзвичайно повільно, роблячи один оберт кожні 76 секунд. Вона унікальна тим, що знаходиться на «цвинтарі нейтронних зірок», де таких пульсацій не очікується. Відкриття було зроблено командою MeerTRAP за допомогою радіотелескопа MeerKAT у Південній Африці та опубліковано у журналі Nature Astronomy.

Астероїди-вбивці ховаються у всіх на очах. Новий інструмент допомагає виявити їх

Дослідники створили алгоритм, що може сканувати старі астрономічні зображення у пошуках непоміченого «космічного каміння», допомагаючи виявляти об’єкти, які здатні наразити Землю на небезпеку.

У вівторок, 31 травня, Фонд B612 — некомерційна група, заснована професором Лу — оголосила про відкриття понад 100 астероїдів. Дослідники застосували передову обчислювальну потужність до зображень багаторічної давності, 412 тисяч із яких знайдено в цифрових архівах Національної оптико-інфрачервоної дослідницької лабораторії (NOIRLab), щоб відсіяти астероїди з 68 млрд точок космічного світла, зображених на знімках.