Апарат Lunar Trailblazer знайшов швидшу «попутку»

NASA знайшла нову ракету для місії Lunar Trailblazer. Це дозволить прискорити термін її запуску майже на два роки.

Складні пошуки космічних «попуток»

Апарат Lunar Trailblazer є одним із трьох проєктів, вибраних для реалізації у 2019 році в межах програми SIMPLEx (Small Innovative Missions for Planetary Exploration). Її метою є вивчення різних об’єктів Сонячної системи з використанням невеликих зондів, які запускаються як попутні вантажі та мають вартість, яка не перевищує 55 млн доларів.

Місія ESCAPADE (концепт). Джерело: NASA

Як виявилось, найскладнішою частиною програми стало не будівництво космічних апаратів, а пошук для них відповідних носіїв. Усі три проєкти зіткнулися з відповідними проблемами. Так, пара зондів EscaPADE спочатку мала відправитися до Марсу разом із зондом Psyche. Однак, після того як NASA обрала ракету Falcon Heavy для його запуску, траєкторія польоту змінилася таким чином, що унеможливила виконання завдань місії. Наразі EscaPADE все ще знаходиться на стадії пошуку іншої ракети.

Пара зондів Janus зіштовхнулася з іншою проблемою. Нещодавнє перенесення дати запуску Psyche призвело до того, що NASA втратила можливість відправити їх до запланованих астероїдів. Отже співробітникам місії довелося терміново зайнятися пошуком альтернативних цілей.

Що ж до Lunar Trailblazer, то спочатку апарат планувалося відправити у космос на ракеті Falcon 9 разом з апаратом IMAP. Проте, нещодавно дата запуску місії була перенесена на 2025 рік. Це занадто великий термін очікування для вже готового апарата, тому в NASA почали пошуки іншої ракети.

Нова ракета для Lunar Trailblazer

21 червня представники NASA оголосили про успішне вирішення завдання. Тепер Lunar Trailblazer буде запущений разом із приватною місією IM-2, метою якої є посадка на південному полюсі Місяця. Реалізація проєкту запланована на наступний рік. Тож NASA вдалося прискорити запуск Lunar Trailblazer майже на два роки.

Апарат Lunar Traiblazer. Джерело: Lockheed Martin Space

Lunar Trailblazer побудований компанією Lockheed Martin, його маса становить 200 кг. Основними цілями місії є пошук та картографування покладів водяного льоду на Місяці, а також визначення мінералогічного складу її поверхні. Для виконання цих завдань апарат оснащений двома інфрачервоними спектрометрами.

Нагадаємо, що недавно NASA також знайшла попутну ракету для місії Lunar Flashlight.