Американські військові відкрили новий пульсар

Фахівці Військово-морської дослідницької лабораторії США знайшли перший пульсар у скупченні Glimpse-CO1. Це — частина широкої програми з пошуку цих об’єктів. Вчені хочуть використати їх для навігації.

Пульсар
Пульсар. Джерело: www.meteogiornale.it

Пульсар у скупченні Glimpse-CO1

Військові структури США відомі тим, що займаються не тільки розробками техніки для знищення ворога, але й чисто фундаментальними дослідженнями. Нещодавно Амаріс Мак Кавер, стажер Відділу дистанційного зондування Військово-морської дослідницької лабораторії Сполучених Штатів разом із колегами опублікував роботу щодо відкриття першого пульсара у скупченні Glimpse-CO1.

Пульсари — це нейтронні зорі, що випромінюють зі своїх полюсів періодичні імпульси високої частоти. У межах їхнього пошуку вчені використали Великий масив радіоантен — радіотелескоп, що складається з багатьох окремих приймачів, котрі працюють як єдине ціле.

Їм вдалося поєднати дані, отримані від цього радіотелескопа, з тими, що були зібрані іншими інструментами. Завдяки цьому вони змогли дослідити 97 скупчень. Серед них було і Glimpse-CO1.

Чому вченим цікавий кожен пульсар

Пульсар у скупченні Glimpse-CO1 може здатися не такою і великою новиною. Проте військові дослідники знають, що роблять. Сигнали деяких із цих об’єктів за своєю точністю можуть посперечатися з найкращими атомними годинниками, які є у людей. Крім того, кожен із них унікальний.

Це робить пульсари одними з найкращих об’єктів для орієнтації у просторі та часі. Наприклад, вони допомагають вченим з високою точністю визначати, коли прийшли гравітаційні хвилі. До того ж їх можна використовувати як систему навігації як на Землі, так і в космосі.

Проте є обставина, яка ускладнює їхнє практичне використання. Деякі з пульсарів час від часу змінюють свою періодичність. При цьому часто періодичність цих змін має свою залежність. Астрономам давно вже зрозуміло, що за всім цим стоять якісь фізичні процеси, варіантів яких є дуже багато.

У поточному дослідженні однією з основних задач було встановити, як нові й раніше відомі пульсари змінюють свій період. І вчені змогли трохи просунутися у дослідженні цього питання.

За матеріалами www.meteogiornale.it