ALMA та VLT зуміли заглянути всередину галактичної спіралі

Співробітники Європейської Південної обсерваторії опублікували зображення галактики NGC 4303. Воно було отримано під час спостережень, виконаних Дуже Великим Телескопом (VLT) та радіообсерваторією ALMA.

Галактика NGC 4303. Джерело: ESO/ALMA (ESO/NAOJ/NRAO)/PHANGS

NGC 4303 розташована на відстані 55 млн світлових років від Землі у напрямку сузір’я Діви. Як і наш Чумацький Шлях, вона має спіральну структуру. Водночас між об’єктами є декілька помітних відмінностей. Наприклад, NGC 4303 має активне ядро і зараз у ній відбувається спалах зореутворення. Крім того, за останнє століття в галактиці спалахнуло щонайменше вісім наднових.

Нові зорі NGC 4303 не формуються з нізвідки. Сировиною для них є хмари молекулярного газу, чиє випромінювання було зафіксовано ALMA. Вони позначені золотим кольором. Блакитні області на задньому плані відповідають зорям, що вже сформувалися. Їхнє зображення було отримано за допомогою, змонтованого на VLT, приймача MUSE.

Знімок NGC 4303 був зроблений у межах огляду PHANGS. Його учасники виконують спостереження прилеглих галактик з високою роздільною здатністю на телескопах, що фіксують випромінювання у різних діапазонах електромагнітного спектра. Це дозволяє дізнатися про фізичні властивості розташованих у них світил, газу та пилу. Порівнюючи отримані в такий спосіб дані, астрономи намагаються зрозуміти що активує, прискорює чи гальмує народження нових зір.

Раніше ми публікували зроблений VLT знімок галактики UGC 4211. Вона є домом для найбільш тісної пари надмасивних чорних дір.

Науковці знайшли нейтронні зорі на орбітах подібних до Сонця світил