Найтісніша пара надмасивних чорних дір очима VLT

Представлене зображення демонструє два види на галактику UGC 4211. Вона є домом для найбільш тісної пари надмасивних чорних дір.

Галактика UGC 4211 в ядрі якої знаходяться дві надмасивні чорні діри. Джерело: ESO/Koss et al.

Галактика UGC 4211 розташована на відстані 480 млн світлових років від Землі у напрямку сузір’я Рака. Вона утворилася внаслідок відносно недавнього злиття. У її центрі знаходяться дві надмасивні чорні діри, що колись входили до складу ядер вихідної пари галактик. Вони розділені дистанцією у 750 світлових років. На сьогодні це найтісніша відома нам пара надмасивних чорних дір.

Обидва зображення галактики були отримані за допомогою, змонтованого на Дуже Великому телескопі ESO (VLT), приймача MUSE. Знімок зліва демонструє «класичний» вид на галактику. Можна звернути увагу на потужні смуги пилу, що блокують світло її зір. Знімок праворуч демонструє випромінювання атомів кисню, азоту та водню. Їм відповідає блакитний, зелений та червоний колір. Червоний колір також позначає регіони активно зореутворення.

Крім того, можна звернути увагу на яскравий білий регіон у центрі UGC 4211. Саме всередині нього ховаються дві чорні діри, які зараз дуже активно поглинають навколишню речовину.

Ви також можете почитати про те, як чорна діра перетворила зорю на бублик.