7,26 млн кілометрів від Сонця: зонд Parker повторив свій рекорд

30 червня зонд Parker Solar Probe (PSP) у двадцяте пройшов перигелій своєї орбіти. Він повторив власний рекорд, наблизившись до Сонця на дистанцію в 7,26 млн км.

Parker Solar Probe в уявленні художника. Джерело: Johns Hopkins University Applied Physics Laboratory

PSP був запущений у 2018 році. Він призначений для вивчення верхнього шару сонячної атмосфери, який називається короною, і процесів, що відбуваються в ній. Щоб досягти цієї мети, фахівці NASA вибудували орбіту зонда таким чином, щоб під час проходження перигелію зонд ніби «пірнав» всередину корони, після чого передавав інформацію на Землю.

У процесі виконання своєї місії PSP поступово скорочує відстань до Сонця. Це досягається шляхом виконання серії гравітаційних маневрів біля Венери. Вони дають змогу зменшувати перигелій орбіти зонда.

30 червня PSP у двадцяте зблизився із Сонцем, пройшовши на відстані в 7,26 млн км від його поверхні. У цей момент він рухався з геліоцентричною швидкістю 176,46 км/с. Для порівняння, Меркурій ніколи не наближається до Сонця ближче ніж на 46 млн км.

Фахівці Лабораторії прикладної фізики імені Джона Гопкінса, яка керує апаратом, уже підтвердили, що PSP успішно пережив зближення і всі його системи функціонують у штатному режимі.

30 вересня PSP знову облетить навколо Сонця на тій самій відстані й з тією самою швидкістю. Потім 6 листопада він виконає фінальний проліт Венери. Гравітація другої планети дозволить PSP перейти на його фінальну орбіту. Її перигелій буде проходити на відстані всього в 6,2 млн км від сонячної поверхні.

Раніше ми розповідали про те, як PSP зіткнувся з корональним викидом маси.