17 осіб на орбіті: тейконавти допомогли побити космічний рекорд

30 травня Китай здійснив успішний запуск космічного корабля «Шеньчжоу-16» із трьома тейконавтами. Це дало змогу побити рекорд за кількістю людей, які одночасно перебувають на навколоземній орбіті.

Запуск «Шеньчжоу-16». Джерело: Mark Schiefelbein/AP

«Шеньчжоу-16» був запущений ракетою «Чанчжен-2F» з космодрому Цзюцюань. До складу екіпажу увійшли Цзін Хайпен, Чжу Янчжу та Гуй Хайчао. Останній став першим в історії цивільним тейконавтом. Раніше Піднебесна відправляла в космос лише армійських офіцерів.

Метою «Шеньчжоу-16» є ротація екіпажу орбітальної станції «Тяньгун». Учасники експедиції проведуть у космосі близько 180 днів. Їхніми основними завданнями стане обслуговування станції та проведення наукових експериментів.

Рекорд за кількістю людей на орбіті

Запуск «Шеньчжоу-16» дозволив оновити рекорд за кількістю людей, які одночасно перебувають на орбіті. Наразі там перебувають 17 осіб, тоді як попереднє досягнення становило 14 осіб. Вони розподілені так: шість китайців, п’ять американців, три росіянина, два астронавти з Саудівської Аравії та один з ОАЕ.

МКС. Джерело: NASA

Щоправда, вже найближчим часом кількість людей у космосі зменшиться до десяти осіб. На 30 травня заплановано повернення на Землю космічного корабля Crew Dragon із чотирма учасниками приватної експедиції Ax-2. Незабаром після цього на Землю повернеться й «Шеньчжоу-15» із трьома тейконавтами.

Також варто зазначити, що крім рекорду за кількістю людей на орбіті, існує також рекорд за кількістю людей, які одночасно перебували в космосі. Досягнення було встановлено в грудні 2021 року. Тоді на кілька хвилин у космосі було 19 осіб. 10 із них перебували на борту МКС, 3 — на борту станції «Тяньгун», а ще шестеро — всередині корабля New Shepard, який здійснював суборбітальний туристичний політ.

За матеріалами https://spaceflightnow.com