Російський супутник назвали загрозою для американського апарата

Російський супутник «Космос-2576» насправді призначений для знищення інших космічних апаратів, конкретно — американських. Про це заявили представники Космічного командування США.

Орбіти супутників «Космос-2576» и USA 314

«Космос-2576» був запущений 16 травня з території космодрому Плесецьк. Він рухається в тій самій орбітальній площині, що й американський апарат USA 314, який являє собою супутник оптичної розвідки KH-11. Поки що «Космос-2576» перебуває на нижчій орбіті, але він може підняти її висоту, що забезпечить йому зближення з USA 314.

Спочатку експерти, які займаються моніторингом космічного простору, дійшли висновку, що «Космос-2576» являє собою супутник-інспектор. Так називають апарати, призначені для стеження за іншими супутниками. Росія вже неодноразово запускала подібні апарати. Наприклад, «Космос-2558», метою якого став USA 326, або «Космос-2542», що стежив за апаратом USA 245.

Однак у випадку з «Космосом-2576» Космічне командування США заявило, що це не просто інспектор, а повноцінна протикосмічна зброя. Ймовірно, вона здатна атакувати інші супутники на низькій навколоземній орбіті. Американські спецслужби очікували на запуск «Космосу-2576» і вже поділилися з союзником своєю оцінкою ситуації.

Ситуація з «Космосом-2576» відбувається на тлі заяв американської сторони про намір росії розгорнути в космосі ядерну зброю, призначену для знищення супутників. Поки що вона не введена в дію, але Пентагон вельми серйозно розглядає ситуацію, що склалася, яка оцінюється як значна загроза національній безпеці.

Нагадаємо, що нещодавно Росія наклала вето на резолюцію про заборону ядерної зброї в космосі.

За матеріалами Reuters