Російський військовий супутник зблизиться з американським космічним розвідником

4 серпня російський військовий супутник «Космос-2558» зблизиться з американським апаратом USA 326. Про це повідомили астрономи Джонатан Макдауелл та Марко Лангбрук, які спеціалізуються на веденні статистики космічних запусків та відстежуванні об’єктів на навколоземній орбіті.

Орбіти супутників «Космос-2558» та USA 326. Джерело: Marco Langbroek

«Космос-2558» був запущений 1 серпня 2022 року з космодрому Плесецьк. Ракета «Союз-2.1в» вивела його на орбіту з висотою перигею 435 км, висотою апогею 452 км та нахилом 97,3°. За деякими даними, він являє собою «космічний інспектор»: апарат, призначений для візуального огляду та стеження за іншими супутниками. На це, зокрема, вказує те, що 4 серпня «Космос-2558» зблизиться з американським апаратом USA 326. За розрахунками Джонатана Макдауелла та Марко Лангбрука, дистанція мінімального зближення між двома супутниками становитиме близько 75 км.

Американський супутник USA 326 був виведений на орбіту у лютому 2022 року. Імовірно, це апарат електронно-оптичної розвідки наступного покоління, що може пояснювати підвищений інтерес до нього з боку росії.

Варто зазначити, що американські військові ще мають час, щоб змінити орбіту USA 326 та спробувати уникнути небажаного рандеву. У цьому випадку два апарата можуть почати своєрідну гру у «кішки-мишки» на орбіті, що буде вже далеко не першим подібним випадком. Наприклад у 2020 році апарат «Космос-2542» здійснив низку зближень з американським супутником оптичної розвідки USA 245. А в червні цього року вже американський супутник-інспектор USA 270 здійснив корекцію курсу, яка направила його на зустріч із китайськими апаратами «Шиянь-12-01» та «Шиянь-12-02». Ті, своєю чергою, здійснили контрманевр із метою ускладнити завдання стеження за собою.

За матеріалами https://sattrackcam.blogspot.com