«Зоряний вир» над пустелею Атакама

Європейська південна обсерваторія (ESO) опублікувала дуже ефектне фото. Воно було зроблене біля підніжжя гори Ла-Сілья, розташованої в чилійській пустелі Атакама. Знімок демонструє оптичний ефект, який можна назвати «небесний вир».

Зоряні треки над вершиною гори Ла-Сілья. Джерело: Zdeněk Bardon (bardon.cz)/ESO

«Небесний вир» складається з безлічі окружностей, кожна з яких являє собою зоряний трек. Вони утворюються у результаті видимого руху світил по небу навколо точки полюса. Це пояснюється тим, що Земля обертається навколо осі. Щоб зробити таке фото, потрібна кількагодинна зйомка.

Вершина гори Ла-Сілья розташована на висоті майже 2400 м над рівнем моря. Поєднання виключно низької вологості та відсутність джерел світлового забруднення роблять її одним із найкращих місць у світі для проведення астрономічних спостережень.

На Ла-Сілья працюють два великі астрономічні інструменти, що належать ESO: 3,6-метровий телескоп ESO, на якому змонтований спектрограф HARPS (один з найефективніших інструментів для пошуку екзопланет методом променевих швидкостей) і 3,58-метровий Телескоп нових технологій (NTT) — Перший у світі телескоп з контрольованою комп’ютером формою головного дзеркала.

Долучайтесь: https://t.me/ustmagazine