Зоряна симфонія: NASA перетворила на музику знімок галактик, що взаємодіють

Фахівці Космічного центру ім. Годдарда опублікували ролик, який демонструє перетворений на музику знімок телескопа Hubble. Він зафіксував пару галактик Arp 140, що взаємодіють.

Щоб перетворити світлину двох галактик на музику, вчені привласнили висоту тону кольору зображення (блакитний колір вищий, червоний — нижчий). Висота тону також співвідноситься з яскравістю зір і фонових галактик залежно від їхнього видимого розміру. Об’єкти, які здаються більшими, мають нижчий рівень тону, а менші — вищий. Яскравіше світло звучить голосніше на всьому зображенні.

Галактики, що взаємодіють

Arp 140 розташована на відстані близько 80 млн світлових років від Землі у напрямку до сузір’я Кита. Пара складається з лінзоподібної галактики NGC 274 (права частина знімка) і спіральної галактики з перетинкою NGC 275 (ліва частина знімка).

Галактики Arp 140, що взаємодіють. Джерело: NASA/ESA/R. Foley (University of California – Santa Cruz)/Processing: Gladys Kober (NASA/Catholic University of America)

Ці два типи галактик мають абсолютно різну структуру. NGC 275 має спіральні рукави, які виходять із розташованої в центрі перетинки: витягнутого світного утворення, що складається з газу та зір. Астрономи образно порівнюють їх із транспортними артеріями, якими речовина з галактичних околиць потрапляє в центр, де потім стає будівельним матеріалом для нових світил або ж поглинається надмасивною чорною дірою. За сучасними оцінками, приблизно дві третини всіх спіральних галактик мають перетинки. Наш Чумацький Шлях теж входить до їх числа.

Лінзоподібні галактики, на кшталт NGC 274, являють собою перехідну ланку між спіральними та еліптичними галактиками. У них уже практично не проглядається спіральна структура, але вони ще зберігають форму диска і помітне ядро. Водночас у таких об’єктах міститься мало газу та пилу і вони складаються переважно зі старих зір.