Зонд PSP розігнався до 586 тис. км/год під час 16-го зближення із Сонцем

Космічний зонд NASA Parker (PSP) завершив свій 16-й виток навколо Сонця. Маневр відбувся 27 червня 2023 року. Близьке зближення з нашою зорею, відоме як перигелій, розпочалося 22 червня 2023 року, коли космічний апарат наблизився до сонячної поверхні на відстань 8,2 млн км, рухаючись зі швидкістю 586 782 км/год. Космічний корабель вийшов із сонячного прольоту неушкодженим і продовжував працювати у штатному режимі.

21 серпня 2023 року Parker Solar Probe пролетить повз Венеру. Це буде шостий проліт повз розпечену планету. Щоб підготуватися до плавного прольоту, команда місії з Лабораторії прикладної фізики Джона Гопкінса (APL) застосувала невеликий маневр корекції траєкторії 7 червня 2023 року, що стало першою корекцією курсу з березня 2022 року.

Parker Solar Probe
16-те зближення Parker Solar Probe наблизило космічний апарат до Сонця на відстань 8,2 млн км. Зображення: NASA/Johns Hopkins APL/Mike Yakovlev/Josh Diaz

Цей проліт стане шостим із семи запланованих прольотів повз Венеру під час основної місії Parker. Parker використовує гравітацію Венери, щоб підтягнути свою орбіту навколо Сонця і встановити майбутній перигелій на відстані лише 7 млн км від його поверхні. Оскільки наша зоря стає дедалі активнішою, цей перигелій буде особливо важливим для вивчення геліофізики.

Небезпечні зближення PSP із Сонцем

Кожне зближення із Сонцем є дуже ризикованим для космічного апарата. Під час 11-го перигелію PSP був уражений великим сонячним протуберанцем. Спалах ударив по космічному кораблю зарядженими частинками. Такий удар запросто пошкодив би незахищений космічний апарат і вивів із ладу його електроніку. На щастя, Parker створений саме для таких турбулентностей. Його датчики надійно захищені та весь час були зайняті збором даних.

У 2021 році Parker отримав пробоїну теплозахисного екрана, коли розвинув рекордну швидкість у 644 тис. км/год. Але, за словами інженерів, ці удари по корпусу поки не загрожують зриву місії та виходу зонда Parker із ладу.

Раніше ми повідомляли про те, як Parker Solar Probe вперше в історії «торкнувся» Сонця.