Знайдена найкраща форма цеглин для побудови бази на Місяці

Створення постійної бази на Місяці пов’язане з численними труднощами, але один із потенційних проєктів може бути простішим, ніж здається. Вчені пропонують використовувати для будівництва матеріали, що нагадують цеглинки LEGO.

LEGO
Цеглинка LEGO, виготовлена з матеріалу, схожого на місячний реголіт. Фото: LEGO

Для зведення місячних споруд потрібні надзвичайно міцні матеріали, які б захистили майбутніх мешканців бази. Проте транспортування всіх необхідних компонентів із Землі на Місяць може бути надто дорогим. Експерти давно вважають, що видобуток ресурсів безпосередньо на Місяці допоможе значно знизити витрати.

Особливої уваги заслуговує місячний реголіт — пил, каміння та дрібні частинки, що вкривають поверхню супутника. Попри те, що реголіт розглядається як потенційний будівельний матеріал, форма і структура майбутніх блоків залишаються питанням досліджень.

Іграшкові цеглинки для космічних будівель

Команда вчених Європейської космічної агенції (ESA) звернулася по натхнення до конструктора LEGO. Вони спільно з виробником представили прототипи блоків для місячної бази, що з’єднуються так само, як іграшкові цеглинки.

Космічна цегла містить термопластичне полімерне сполучне
Космічна цегла містить термопластичне полімерне сполучне. Авторство: LEGO

«Ми з командою захоплюємося креативним будівництвом і вирішили дослідити можливість формування цеглинок із космічного пилу, подібних до конструктора. Результати дивовижні: хоча цеглинки дещо грубуваті на вигляд, їхня сила зчеплення дозволяє проводити різноманітні експерименти», — розповідає науковий співробітник ESA Ейдан Коулі.

Обнадійливі результати

Проте перші місячні цеглинки LEGO не виготовлені з реголіту. На Землі справжнього реголіту дуже мало, оскільки він був привезений лише під час місій Apollo, російських місяцеходів і китайського зонда «Чан’е-5». Тому вчені створили аналог реголіту з метеоритного пилу, знайденого у Північно-Західній Африці у 2000 році. Змішавши дрібні металеві зерна і хондри (розплавлені уламки метеоритів) з полілактидом, команда використала 3D-принтер для створення цеглинок із характерним дизайном.

Космічні кубики
Космічні кубики будуть виставлені у магазинах LEGO. Авторство: LEGO

Цей підхід може стати ключем до будівництва майбутніх місячних баз, оскільки дозволяє використовувати наявні ресурси на Місяці і значно знижує витрати на транспортування матеріалів із Землі.

Раніше ми повідомляли про те, чому людство повертається на Місяць