Земля могла утворитися швидше, ніж вважалося досі

Вчені припустили, що Земля утворилася не внаслідок зіткнення великих тіл, а в процесі випадання на її зародок дрібних камінчиків. Це пояснює, звідки на ній з’явилася вода у великих кількостях.

Утворення Землі
Утворення Землі. Джерело: www.smithsonianmag.com

Земля могла рости дуже швидко

Вчені опублікували дослідження, у якому поставили під сумнів сучасні уявлення про те, як утворилася наша планета. Традиційно вважається, що основним механізмом її росту із зародка-планетезималі були зіткнення з подібними до нього тілами. У результаті кожного з них вона ставала трохи більшою.

Ці зіткнення відбувалися достатньо рідко. Тому в такій моделі формування нашої планети розтягнулося на 100 млн років. Однак автори нового дослідження показують, що це могло бути не так. У протопланетному диску, який ще не встиг розсіятися, була присутня велика кількість дрібних камінців, їхній розмір вимірювався міліметрами.

Їх було багато, тож падати на зародок планети вони могли постійно. Таким чином формування Землі проходило плавніше і швидше. Весь процес у такому випадку займав лише кілька мільйонів років. Принаймні таку картину дає дослідження ізотопного складу метеоритів, проведене вченими. Та і відомі планети у газопилових дисках ми бачимо переважно у такому віці.

Розгадка таємниці води

Висунута теорія має ще один важливий наслідок. За її допомогою легко пояснити, звідки на Землі у великій кількості з’явилася вода. В теорії, яка базується на рідкісних зіткненнях із планетезималями, це відбувалося випадково. Більшість цих протопланет були кам’янистими, але нам пощастило, що деякі з них залетіли до нас з околиць Сонячної системи та були крижаними.

У випадку ж утворення нашої планети з дрібних камінчиків це відбувалося невипадково. Адже разом із силікатними частинками у протопланетному диску мали б бути й крижані. Вони випадали на нашу планету і перетворювалися на воду.

«Ця теорія передбачає, що коли формується планета, подібна до Землі, на ній завжди буде вода. Якщо ви потрапите в іншу планетну систему, де є планета, що обертається навколо зорі розміром із Сонце, то ця планета повинна мати воду, якщо вона розташована на правильній відстані», — говорить Мартін Біззарро, один з авторів дослідження.

Приєднуйтесь: https://t.me/ ustmagazine